blue moon Svart 21.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2014 Noen som har plastfilm i skapene sine? I mitt hode stopper dette ventilasjon som er rillenes funksjon. Rart forrige eier 1 og 2 ikke har stusset over dette som meg, jeg vil rive bort alle. Folket enig? 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
Hekkbølgen Svart 21.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2014 Har ikke dette på min båt. Ville tatt det av. Bedre lufting som du sier og det servikke fint ut når døra står åpen. Link to post
Hekkbølgen Svart 30.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2014 Forrige eier fikk satt inn glidlås i kalesjen mot frontruten så en slipper å kneppe. Link to post
Hekkbølgen Svart 30.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2014 Link to post
Hekkbølgen Svart 30.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2014 (redigert) Litt frisk olje er greit før vinteren. Synes det er mye lettere å tømme Yanmaren for olje en de to forringe VP'ene (md22 og tamd41p) Oljesugeren begynte å suge luft mye tidligere på vp motorene slik at det ble vanskeligere å få ut all oljen. Andre med slik erfaring eller tilfeldig? Redigert 30.Oktober.2014 av Hekkbølgen (see edit history) Link to post
Worry II Svart 30.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2014 Andre med slik erfaring eller tilfeldig? Samme her ! På min Yanmar har forrige eier erstattet bunnpluggen med en nippel med slange på. Denne slangen går opp over maskinen og har bunnpluggen i enden med slangeklemme rundt. Superenkelt når olja skal skiftes, pluss at det da pappes rett fra bunnpluggen. Genial løsning ! Link to post
Arendal Boats Svart 11.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2015 Hei. Jeg trenger en Ramin 30 som jeg kan vise frem til en potensiell kunde. Helst i Arendals området. Kan noen hjelpe meg? Det er jeg som har bygget alle Ramin båtene siden 2004. Tenkte å bygge på bestilling ifra høsten 2015. Mvh Dan R Link to post
Hekkbølgen Svart 2.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2015 Hei Dan R Jeg snakket med deg i fjor ang min, jeg har en med Yanmar 290 hk. Båten ligger i Bærum, så hvis kunden skal opp bit kan jeg godt vise båten. Kan sende deg en IM da jeg har vurdert å sette inn autopilot mm. Link to post
blue moon Svart 2.April.2015 Link til dette innlegget Svart 2.April.2015 Hei Dan R Jeg har min i Langesund, der ligger det også en til. Vi har ikke sjøsatt ennå, sender deg en IM. 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
korevi- Svart 3.April.2015 Link til dette innlegget Svart 3.April.2015 Hei Dan R Jeg har Korevi med 222 hp og er meget fornøyd. Den kan gjerne vises og prøvekjøres i Sandefjordsområdet etter sjøsetting som er planlagt til 18.04. Magnar Link to post
Hekkbølgen Svart 29.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2015 Vurdere å montere autopilot i Raminen, men det er ganske trangt bak ved roret. Skal vel kobles på hydralikkslange fra autopiloten til styresylinderen. Legger ved noen bilder på hvordan det ser ut bak akterkabinveggen. Det går kanskje an å kappe hydralikkslangene fra styresylinderen til rattet og koble på til autopiloten? Påkoblingen fra styresylinderen ligger klin oppi veggen til akterkabinveggen og umuliggjør påkoblingen der. Link to post
korevi- Svart 2.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2015 Jeg har montert autopilot i min. Hvis du sender meg Mail med tlf nr. Kan jeg sende bilde på MMS. Link to post
Hekkbølgen Svart 2.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2015 (redigert) Sender deg en im Korevi. Hvis du kan hadde det kanskje vært fint å dele bildene her for andre. Hva slags autopilot har du? Snakket med Aanonsen, båtbyggeren på båtene. Han var veldig behjelpelig med spørsmål om båten og det var bare å ringe. Redigert 2.Juni.2015 av Hekkbølgen (see edit history) Link to post
Hekkbølgen Svart 17.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2015 Fikk montert autopilot i båten idag. Veldig fornøyd. Brukte et firma i Leangbukta, Asker. Selve pumpa ble montert i skapet på styrbord vegg ved rattet. Var litt trangt bak ved roret. Tror de bare kuttet opp hydralikkslagene til rattet og skjøtet seg på der. Funket iallefall veldig bra. Blir en helt annen båtopplevelse å tusle rolig avgårde i 6 knop nå. De flyttet på betjeningspanelet til ankervinsjen, så jeg fikk plass til autopilotpanelet til høyre for rattet. Flyttet på ankervinsjknappene og fikk satt inn autopilotpanelet der vinsjknappene stod før. Kjøpte med fjernkontroll som gjorde bruken enda mer behagelig.. Styrbord skott ved rattet hvor pumpa til autopiloten ble montert. Kobling av hydralikk til rattet Anne auto kjører :-) Link to post
Hantoen Svart 4.August.2015 Link til dette innlegget Svart 4.August.2015 Hei. Vi skal kjøpe båt nå i høst. I den forbindelse lurer jeg på hva dere eiere av Ramin mener er riktig pris for en 30 Touring 04-06 mod? Link to post
Hantoen Svart 4.August.2015 Link til dette innlegget Svart 4.August.2015 Hei. Vi skal kjøpe båt nå i høst. I den forbindelse lurer jeg på hva dere eiere av Ramin mener er riktig pris for en 30 Touring 04-06 mod? Link to post
Hekkbølgen Svart 7.Oktober.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2015 Hei. Vi skal kjøpe båt nå i høst. I den forbindelse lurer jeg på hva dere eiere av Ramin mener er riktig pris for en 30 Touring 04-06 mod? Litt sen med å se spørsmålet ditt. Jeg kjøpte min i fjor vår for 600.000. Da har jeg den med størst motoren, Yanmar 6LPA 290hk Båt og motor er fra 2005. Ser de blir lagt ut på rundt 600.000 og opp de i aldersklassen du forespørr. Mener at du kan få en under 600.000. Kommer an på motor og vedlikehold. Foretok konservering av motoren igår. Yanmaren (6LPA) drikker mye vann og krana på brygga klarer ikke å levere nok så det blir fort tomt i bøtta. Løsningen ble å kjøp en plastslange på Biltema til ca 50 kr. Løsne slangen fra sjøvannsslagen mellom sjøvannsfilteret og motoren og tre Biltemaslangen inn og stramme til med slangeklemmene som var der fra før. Deretter skru opp lokket til vanntanken og vips har jeg 150 liter til rådighet. Etterfyller med ferskvann via ferskvannsstussen til tanken så rekker det en stund. Biltemaslangen er lang nok så når jeg skal kjøre gjennom motoren med froskvæske, gjør jeg dette fra badeplattformen. Har tidligere hatt en fæl tendens til å søle med dette, men ikke nå lengre. Link to post
Hantoen Svart 7.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2015 Hei. Vi har nå kjøpt båt. Valget falt på en Inter 9000. ? Link to post
Hekkbølgen Svart 7.Oktober.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2015 Hei. Vi har nå kjøpt båt. Valget falt på en Inter 9000. ? Gratulerer ? Link to post
blue moon Svart 1.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2015 Finnes det noen eiere av denne båten som ligger i Sandefjord-Helgeroa? Møtte en i Langøykilen i sommer som hadde fått laget en ny kjekk dreggkasse jeg ble nysgjerrig på. 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
Hekkbølgen Svart 1.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2015 (redigert) Mulig det er meg. Jeg var i område og har en dreggkasse utenom det vanlige. Den ble lagd av Ramin boats ifm salg mellom 1. Og 2. eier. Jeg er nr 3. Fungerer utmerket som stol også :-) Det letter ankomst til vinsjen og når dreggtauet kveiler seg. En stor luke på siden sørger for ankomst inn til vinsjen og dreggtauet. Redigert 1.Desember.2015 av Hekkbølgen (see edit history) Link to post
Hekkbølgen Svart 9.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2015 Finnes det noen eiere av denne båten som ligger i Sandefjord-Helgeroa? Møtte en i Langøykilen i sommer som hadde fått laget en ny kjekk dreggkasse jeg ble nysgjerrig på. Link to post
Hekkbølgen Svart 1.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2016 (redigert) Da har jeg fått propellen tilbake fra Winrace. Fikk den rettet, sveiset, ballansert og pollert. Betalte litt over 3000 kr. Fant endelig ut av størrelsen da den kom tilbake ny pollert. Radice S8 20x25". Skal bli spennende å få satt den på og prøvd. Skal sandblåse bunnen og med ny ballansert propell får jeg kanskje tilbake toppturtallet som jeg har manglet 250 omdr på. Gleder meg!! Fikk kalesjen i retur etter vask og impregnering så nå er det bare å vente på at isen skal gå.. Redigert 1.Mars.2016 av Hekkbølgen (see edit history) Link to post
Hekkbølgen Svart 16.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2016 Har sandblåst bunnen og nå står den til tørk før det blir sparkling og påføring av to lag primer og et lag bunnstoff :-) Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn