Jump to content

Dieselfylling Bergen til Fredrikstad

Elise

Recommended Posts

Takk for det, har dere oversikt over priser ? Det kommer til å gå litt fuel så det er greit å fylle til lavest pris..

Er det fylling på Flekkerøya enda, hørte det var stengt der..

Det billigste får du under Askøybroen, eller i Strusshamn like ved, videre sørover blir det vel bare dyrere etter lengre sør du kommer, spesielt etter du runder Jæren..

Også Liaskjæret på Sotra er billig...bak fiskebåtene der...

Mener det er en billig diesel stasjon i Stavanger området også, men husker ikke hvor....

Redigert av Ida Marie III (see edit history)

Litt uforutsigbart i Dolviken, men fyll for all del ikke på Hjellestad marina. Der er det blodpris. Askøybroen vil lønne seg. Kun en liten tur bort dit. Har du kjøpt båt hos Norsk Båtsenter, eller? De har også dieselfylling på Håkonshella, som har lagt lavt i pris. Vet ikke om jeg vil råde deg til å gå dit da det kanskje betinger litt lokalkunnskap å finne marina og fylling.

mvh Bergen Dørk

Anbefaler RS appen. Der kan du se et stort antall plasser for å fylle. Ser at de to i Farsund mangler. Om du går gjennom Spangereidkanalen, vil det være ca 100 m omvei å fylle i Båly. som andre har sagt så stiger prisene jo lenger øst du kommer. Lindøy utenfor Stavanger og Egersund hadde god pris i sommer med 10,30. Båly lå vel på ca 11. Ellers var det jeg fant 12-13 kr/l.

Ingen vits i å dra opp til Askøy for å fylle. Det er 13Nm tur-retur omvei for deg, og det du bruker på denne turen spiser opp de få ørene du sparer på å fylle der.

Regner med at du har relativt moderne maskiner i båten og derfor bør holde deg til EN590 fuel (Autodiesel)

Dette får du på Flesland, like sør for Dolviken. Fuel pumpene ligger 0,3Nm NØ for hurtigbåt kaien/Fleslandsskjeret lykt.

RS 140 bunkrer mangfoldige tusen liter der hvert år, og vi har aldri hatt problemer med kvaliteten på drivstoffet. Prisen er også blandt de laveste i Bergens området.

Topper du opp tankene på Shell stasjonen i Nordalsvågen på Kopervik, som også har gode priser og god kvalitet, bør du ha nok fuel til å komme deg rundt Lindesnes. Tror ikke du kommer deg gjennom sprangereid kanalen med en P40, men Båly er ikke lange strekket inn fra Lindesnes og er en god og trygg havn å fylle i med ok priser.

(Dersom du ønsker å fylle før Lindesnes er Egersund ett ok alternativ.)

Videre østover tror jeg det er andre enn meg som bedre kan svare på hvor det er lurt å fylle på denne tiden av året.

God tur! Tenker du gleder deg!! :smiley:

Dersom du går nyeleia vil du passere kortbunkers på Bømlo rett før du begynner på Bømlafjorden nedover mot sletta og Haugesund. Det er ca 50 Nm fra Bergen til Moster på Bømlo, så du må ha litt på tankene før du begynner. Men det er ein pålitelig plass å bunkre opp før du går ut på Sletta.

http://kortbunkers.no/index.php?option=com_content&view=article&id=3&Itemid=5

På marinedieselen har dei dedikert vatnutskiller og 2mikron filter på systemet til pumpa. Kortbunkers er ein av leverandørane til Redningsselskapet.

Dei har både marinediesel G011 og autodiesel EN590 og bensin. Det er vatn med godt trykk og kortautomat på kaien.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Takk Takk...

Her kommer det mange gode tips. Det er nok diesel til å komme seg til Mosterhavn/Kortbunkers. Jeg tror faktisk vi fylte der tidligere på en hentetur fra Florø..

Da passer det greit med neste stopp i Egersund. I ca 22 kn går det vel snaut 100 l/t, tror jeg.

Jeg gleder med til å hente denne, bare det kan slutte å blåse snart da.

Ja må prøve å få til hente tråd, ikke så omfattende som andre tidligere turer med live sending osv...

har sett litt på RS appen, der ligger det mye info ja, med tlf nr osv så en kan sjekke underveis mens diesel målerne sniker seg nedover :-)

Er litt usikker på hvor mye diesel som er på båten nå, prøver nok å kjøre de litt ned før jeg fyller. Det er ikke vits å kjøre rundt med altfor mye diesel før Jæren, men rundt der vil jeg ha greit med suppe.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...