Elise Startet 2.Oktober.2014 Link til dette innlegget Startet 2.Oktober.2014 Har solgt gamlebåten og kjøpt en P 40 i Bergen. Regner med å hente denne så snart det har blåst ifra seg. Trenger gode råd ang dieselfylling Bergens område til ca Arendal, etter er jeg nesten hjemme. På tidligere hente turer har vi gjerne fylt i Egersund og Arendal. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 2.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2014 I Bergen fyller du under Askøybroen. Deretter er det jo fylling i Haugesund (2 steder); ene plassen er i sundet på vei inn i havna. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
fluefiskeren Svart 2.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2014 Vassøy Stavanger, så blir det jo Egersund som du pleier, og derfra Arendal. Gratulerer med fin båt! Sitér dette innlegget Link to post
Trondwi Svart 2.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2014 På Sørlandet kan du i hvert fall fylle på Sangereid, Mandal, Flekkerøya, Brekkestø og Arendal. I Brekkestø er det ubetjent kortpumpe som kan "fylle hele døgnet". Sitér dette innlegget Link to post
Elise Svart 2.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2014 Takk for det, har dere oversikt over priser ? Det kommer til å gå litt fuel så det er greit å fylle til lavest pris.. Er det fylling på Flekkerøya enda, hørte det var stengt der.. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 2.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2014 Gratulerer med flott båt. Vår kamerat kjøpte en lik i Bergen i våres og er strålende fornøyd. Ludde her på forumet :) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Ida Marie III Svart 2.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2014 (redigert) Takk for det, har dere oversikt over priser ? Det kommer til å gå litt fuel så det er greit å fylle til lavest pris.. Er det fylling på Flekkerøya enda, hørte det var stengt der.. Det billigste får du under Askøybroen, eller i Strusshamn like ved, videre sørover blir det vel bare dyrere etter lengre sør du kommer, spesielt etter du runder Jæren.. Også Liaskjæret på Sotra er billig...bak fiskebåtene der... Mener det er en billig diesel stasjon i Stavanger området også, men husker ikke hvor.... Redigert 2.Oktober.2014 av Ida Marie III (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Barnato Svart 3.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2014 Ingen fylling på flekkerøya lengere. mye av de andre oppnevnte plassene er kurrante.Du har en flott tur i vente, kjørte ca samme for ett par md siden (Bergen-Kristiansand) Sitér dette innlegget Link to post
Elise Svart 3.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2014 Henter båten i Dolvika, det skal være dieselfylling der, noen som kjenner til denne? Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 3.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2014 Er ikke sikker på prisen der, kan ikke erindre at det er billig der.. men det er bare et par min for deg når du kommer ut fra Dolviken, og rett over fjorden til Liaskjæret på Sotra landet, der er det vel 9,95 literen tror jeg... Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 3.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2014 Gratulere med flott båt. Skulle det bli aktuelt er det dieselfyllings muligheter i Langesund. (kortautomatpumper) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Bergen dørk Svart 3.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2014 Litt uforutsigbart i Dolviken, men fyll for all del ikke på Hjellestad marina. Der er det blodpris. Askøybroen vil lønne seg. Kun en liten tur bort dit. Har du kjøpt båt hos Norsk Båtsenter, eller? De har også dieselfylling på Håkonshella, som har lagt lavt i pris. Vet ikke om jeg vil råde deg til å gå dit da det kanskje betinger litt lokalkunnskap å finne marina og fylling. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
tilplan Svart 3.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2014 Anbefaler RS appen. Der kan du se et stort antall plasser for å fylle. Ser at de to i Farsund mangler. Om du går gjennom Spangereidkanalen, vil det være ca 100 m omvei å fylle i Båly. som andre har sagt så stiger prisene jo lenger øst du kommer. Lindøy utenfor Stavanger og Egersund hadde god pris i sommer med 10,30. Båly lå vel på ca 11. Ellers var det jeg fant 12-13 kr/l. Sitér dette innlegget Link to post
Siglo Svart 3.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2014 Hva med Bunker Oil på Stamsneset? (ved de store tankene ytterst på neset på vestsiden når du går ut av Dolviken). Men jeg fylte der for ca. 10 kr/l i sommer. Sitér dette innlegget A ship in port is safe; but that is not what ships are built for. Sail out to sea and do new things. -Grace Hopper Link to post
kdtran Svart 3.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2014 Ingen vits i å dra opp til Askøy for å fylle. Det er 13Nm tur-retur omvei for deg, og det du bruker på denne turen spiser opp de få ørene du sparer på å fylle der. Regner med at du har relativt moderne maskiner i båten og derfor bør holde deg til EN590 fuel (Autodiesel) Dette får du på Flesland, like sør for Dolviken. Fuel pumpene ligger 0,3Nm NØ for hurtigbåt kaien/Fleslandsskjeret lykt. RS 140 bunkrer mangfoldige tusen liter der hvert år, og vi har aldri hatt problemer med kvaliteten på drivstoffet. Prisen er også blandt de laveste i Bergens området. Topper du opp tankene på Shell stasjonen i Nordalsvågen på Kopervik, som også har gode priser og god kvalitet, bør du ha nok fuel til å komme deg rundt Lindesnes. Tror ikke du kommer deg gjennom sprangereid kanalen med en P40, men Båly er ikke lange strekket inn fra Lindesnes og er en god og trygg havn å fylle i med ok priser. (Dersom du ønsker å fylle før Lindesnes er Egersund ett ok alternativ.) Videre østover tror jeg det er andre enn meg som bedre kan svare på hvor det er lurt å fylle på denne tiden av året. God tur! Tenker du gleder deg!! Sitér dette innlegget Link to post
Vindøyet Svart 3.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2014 Fylte nå i helgen etter en lang etappe fra Vestlandet. Tømmerstø v/Herøya Kristiansand, kr 10.90 kortautomat. Vrengen, Tjøme. Kr 12.30 kortautomat. Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 3.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2014 Et alternativ til Kopervik kan være Skudeneshavn, ved Skude Fryseri. Kortautomat. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Hans-Petter Svart 3.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2014 fylle i Dolviken, så neste fylling i Egersund , så Arendal og rett hjem , vi kjørte denne turen i påsken med Lars O sin båt , det ligger hente trå her inne på den Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 3.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2014 Dersom du går nyeleia vil du passere kortbunkers på Bømlo rett før du begynner på Bømlafjorden nedover mot sletta og Haugesund. Det er ca 50 Nm fra Bergen til Moster på Bømlo, så du må ha litt på tankene før du begynner. Men det er ein pålitelig plass å bunkre opp før du går ut på Sletta. http://kortbunkers.no/index.php?option=com_content&view=article&id=3&Itemid=5 På marinedieselen har dei dedikert vatnutskiller og 2mikron filter på systemet til pumpa. Kortbunkers er ein av leverandørane til Redningsselskapet. Dei har både marinediesel G011 og autodiesel EN590 og bensin. Det er vatn med godt trykk og kortautomat på kaien. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Festina_Lente Svart 3.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2014 Litt uforutsigbart i Dolviken, men fyll for all del ikke på Hjellestad marina. Fyll for all del ikke i Dolviken. Kameraten min fikk mye vann i dieselen da han fylte opp i fjor høst før vinteropplag. Han måtte til med en omfattende renseprosedyre. Sitér dette innlegget Link to post
Elise Svart 3.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2014 Takk Takk... Her kommer det mange gode tips. Det er nok diesel til å komme seg til Mosterhavn/Kortbunkers. Jeg tror faktisk vi fylte der tidligere på en hentetur fra Florø.. Da passer det greit med neste stopp i Egersund. I ca 22 kn går det vel snaut 100 l/t, tror jeg. Jeg gleder med til å hente denne, bare det kan slutte å blåse snart da. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 3.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2014 Blir det hentetråd? Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Elise Svart 3.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2014 Ja må prøve å få til hente tråd, ikke så omfattende som andre tidligere turer med live sending osv... har sett litt på RS appen, der ligger det mye info ja, med tlf nr osv så en kan sjekke underveis mens diesel målerne sniker seg nedover :-) Er litt usikker på hvor mye diesel som er på båten nå, prøver nok å kjøre de litt ned før jeg fyller. Det er ikke vits å kjøre rundt med altfor mye diesel før Jæren, men rundt der vil jeg ha greit med suppe. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 3.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2014 Flekkerøya Diesel er ikke sluttetSverre trengte ferie i år og hadde feriestengtBare å ringe han i god tid før du er der så får du nok Diesel (MGO)https://baatplassen.no/i/page/drivstoffboersen/_/vest-agder-kristiansand-r7 Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bergen dørk Svart 3.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2014 Festina Lente er nok mer oppdatert på dette enn meg. Har ikke fylt i Dolviken på lang tid, men har heller ikke hatt problemer her over flere år eller hørt om andre som har det, men Flesland-tipset tiltredes. [emoji4] Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.