lua Posted October 3, 2014 Share Posted October 3, 2014 Jeg skal ta min seilbåt (plast) på land, men er usikker på hvor mye skade den tar av at det er kuldegrader ute. Jeg blir ikke klok på svarene jeg har fått hittil, håper noen her kan komme med gode svar. Quote Link to post
adeneo Posted October 3, 2014 Share Posted October 3, 2014 Den må du forklare nærmere, så å si alle båter på østlandet og ellers i landet står jo på land igjennom vinteren uten at de tar skade av det ? Quote Link to post
lua Posted October 3, 2014 Author Share Posted October 3, 2014 Det jeg ønsker å vite, er hvor viktig det er at skroget har tørket ut før det blir kuldegrader. Påstanden jeg ønsker å få innspill på, er at skroget ikke er helt tett, og fuktigheten som ligger i laminatet kan få det til å sprekke opp. Quote Link to post
Guest Avmønstret# Posted October 4, 2014 Share Posted October 4, 2014 Om en glassfiberbåt er så delaminert at det er et reelt problem bør den på land uansett vil jeg tenke... For å utføre de nødvendige reparasjoner. Quote Link to post
Mulligan Posted October 4, 2014 Share Posted October 4, 2014 Er båten uskadet er det ikke noe fuktighet å bry seg om og den kan taes opp nårsomhelst. Du skal ikke høre på det gubbene som har fått i seg for mye epoksigass sier. Quote Link to post
Sjeldenutpå Posted October 4, 2014 Share Posted October 4, 2014 En plastbåt som skulle kunne inneholde så mye fuktighet ville vert så myk og ødelagt at den neppe kan brukes vil eg tru ? Quote Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
lua Posted October 4, 2014 Author Share Posted October 4, 2014 (edited) Takk for svarene. Det er faktisk litt plaspest og noen småskader under vannlinja. Ikke akutt, men noe jeg tenker å reparere nå. Edited October 4, 2014 by lua (see edit history) Quote Link to post
Recommended Posts