Jump to content

Kan Mastervolt MassSine monteres horisontalt?


VirtualMe

Recommended Posts

Holder på med montering av inverter strøm til kaffemaskinen... Men sliter med plasseringen. Kom over en pent brukt Mastervolt MassSine 12/2000, som bør gjøre jobben bra med å fore kapselmaskinen med riktig formet strøm/spenning.

Utfordringen er å få plassert klumpen iht monteringsanvisningen. Det står at den skal monteres vertikalt, noe som vanskeliggjør montering vesentlig i vår båt. Resulterer evt i lange 12v kabler, noe som ikke er ønskelig med disse høye strømmene (skal sikres med 200A).

Spørsmålet blir da; Har noen erfaring med å montere denne horisontalt, liggende eller flatt oppunder noe? Den har et par store vifter for kjølig, så kan liksom ikke helt se at det burde være et stort problem, men det er jo mulig den da ikke får god nok luft gjennomstrømming. Planen er primært å bruke den til kaffemaskinen, samt lading av div laptops etc. Vil egentlig ikke tro den vil bli tungt belastet over særlig tid. Kanskje med unntak av støvsuging mens motor går?..

Noen som har erfaring med dette?

Link to post
Share on other sites

Den har sikkert overopphetingsvern? Eg trur eg ville målt overflatetemp med ir under din normale maxbelastning i horisontal stilling, og så testet med samme belastning når den er montert oppunder slik du enklest vil ha det.

Eg tipper den kjøler godt nok også feilmontert så lenge du ikkje kjører 2000w i 6 timer feks.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Det er mulig det er kapslingsgraden som "bestemmer" monteringsvinkelen.

Jeg ser ikke akkurat denne mastervolten for meg, men noen kapslingsgrader (IPxx) er definert sånn at dråper skal kunne renne ned på utsiden uten å bli ledet inn i apparatet når det er avslått.

Jeg sier ikke at det er, men at det kan være grunnen til at inverteren skal monteres vertikalt.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...