Jump to content

Montere hekktruster i Scand Nordic, ønsker erfaringer og tips

peso

Recommended Posts

Hei.

Er det noen her på forumet som har montert hekktruster på en Nordic?

har søkt litt på forumet men finner ikke noe som omhandler dette, men hvis noen kan vise til en tråd så takker jeg for det.

Det jeg lurer på er:

hvor stor truster bør jeg ha?

hvor plasserer jeg den?

Synes det er liten plass i hekken til å montere dette, er redd den kommer for høyt.

Det er en 86 mod, den har utvendig eksosbend og flaps som begge kan komme i konflikt med vannstrømmen.

så erfaringer, tips og gjerne bilder er velkomment.

Trenger ikke usaklige kommentarer om nødvendigheten av hekktruster....

Timex

Synes å ha sett på båter som er lagret på land at disse ofte er montert ganske høyt oppe på babord side.

Ta en sjekk på lagringsplasser nå, vil du fort se hvordan andre har løst det :)

har vært litt rundt å kikket på opplagsplasser, men å finne en Nordic med hekktruster er ikke lett.

Ser at den eneste naturlige plassen er høyt på babord side, men er redd det blir for høyt slik at den drar mer luft enn vann.

Til chiefengineer, det er en halvplaner på ca 4tonn, går ca 90cm dypt med flyndra

Timex

Redigert av timex (see edit history)

hehe, ja jeg kjenner nok båtbyggere, jeg kjenner deg også taunus :-).

Jeg har montert flere hekktrustere på diverse båter, men Nordicen har veldig liten plass i akterspeilet under vannlinjen, så den eneste plassen jeg ser jeg kan montere den er babord side midt mellom flaps og ror, men er redd den ikke kommer dypt nok.

i tillegg vil da flapssylinder og eksosbend komme midt i vannstrømmen.

derfor lurer jeg på om det er noen som har gjort det på denne båttypen før.

Timex

hehe, ja jeg kjenner nok båtbyggere, jeg kjenner deg også taunus :-).

Jeg har montert flere hekktrustere på diverse båter, men Nordicen har veldig liten plass i akterspeilet under vannlinjen, så den eneste plassen jeg ser jeg kan montere den er babord side midt mellom flaps og ror, men er redd den ikke kommer dypt nok.

i tillegg vil da flapssylinder og eksosbend komme midt i vannstrømmen.

derfor lurer jeg på om det er noen som har gjort det på denne båttypen før.

Timex

Den nye X Turn hekktrustern til Sleipner må jo passe bra bakpå denne hekken. Det eneste du trenger er 2 små hull til gjennomføringene og plasseres nesten hvor du vil så sant ikke flaps og ror står i veie.

Redigert av Bergstad (see edit history)

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...