js Startet 21.April.2003 Del på Facebook Startet 21.April.2003 Hei. Jeg har i dag brukt hele dagen på noe jeg trodde skulle være relativt enkelt. Jeg skulle bare løsne to bolter , ta av drevet, og nyte resten av dagen sammen med min samboer . Slik gikk det ikke Problemet er at de to siste opphengsboltene ikke rikker seg! I manualen står det at de skal bankes inn. På mitt drev ser det ut som de er koniske el.l og må derfor bankes ut. Men det er ikke mulig å komme til med skikkelig verktøy, så nå aner jeg ikke hvordan dette skal løses. Noen som har vært borti dette og funnet løsningen? Planen var å få byttet belgene og stoffet i morgen, og så på sjøen onsdag. Nå er jeg mest fristet til bare å sette det sammen igjen og håpe på det beste, men de har ikke vært byttet på to år så det frister jo egentlig ikke.... :diving Håper noen har gode råd!!? MVH Jørgen Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Mini Svart 21.April.2003 Del på Facebook Svart 21.April.2003 Opphengsboltene på 270 drevet er festet med låsebolter. Disse låseboltene sitter i akterkant av styregaffelen. Disse låseboltene må fjerne før du får ut opphengsboltene. Disse opphengsboltene skal presses ut og ikke inn for der er det ikke plass nok. Hush å løsne belgene før du tar ned drevet. Det er to belger og en eksosslange som skal løsnes. Du må også løsne gir wiren. før drevet taes ned. Har du fler spørsmål send meg en IM. Lykke til...... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
js Svart 23.April.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.April.2003 Takk for gode råd ang. løsne drevet. Jeg klarte det til slutt med rå muskelkraft osv. Det blir vel et helv.. å få de inn igjen med riktig posisjon til festebolten osv men. Nå som det er av, ser jeg at knuten er helt rusten og tørr. Burde/skal det ikke være (masse) fett her? I såfall, hvor mye og hva slags? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Per Atle Svart 25.April.2003 Del på Facebook Svart 25.April.2003 Vanlig EP2 grease i selve knutelagerene, (som skal være tette, egen tetningsring på hvert lager) og en desiliter eller to med olje i selve belgen ved montasje gjør susen. Samma olje som du bruker på drevet ditt, dvs motorolje. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.