Jump to content

Opplag eller henger

Jorgen99

Recommended Posts

Hei, jeg vurderer hva jeg skal gjøre med båten i vinter. Båten er en 20 fot skjærgårdsjeep. Jeg lurer på om det er lurt å sette den på opplag eller kjøpe henger og ha den i garasjen. Hva er forskjelden på henger og opplangsvogn, og kan en båt stå på hengeren hele vinteren? Lurte på om noen har noen svar og erfaringer de kan dele.

Hilsen Jørgen.

Har hatt båt på henger i mange år og opplever det som både enkelt og praktisk. Som andre har nevnt vil jeg anbefale å jekke opp hengeren og la den hvile på noe annet enn hulene. Å ha den i garasjen er rene luksusen, men selv om vi har en dobbelgarasje er det hverken plass til biler eller båter der, et kjent problem for mange har jeg inntrykk av. Er ikke så bekymret over at båten må stå ute siden den er laget for bruk utendørs.

En opplagshenger har jo noen klare begrensinger mht (lovlig) bruk på veien og prisforskjellen er vel ikke så stor? Å kjøre i 60 km/t på motorvei er mer, eller kanskje mindre, enn hva min tollmodighet "tåler"!

Redigert av Mouche (see edit history)

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...