als Balder Startet 6.Oktober.2014 Link til dette innlegget Startet 6.Oktober.2014 I løpet av et par uker mens båten har ligget i opplag har jeg mistet 500 Omdr. Er det noen som har erfaring med dette fenomenet? Oppnår bare 2800 omdr. På flat fjøl mot normalt 3300. Har skiftet dieselfilter,uten at det hjalp.Ingen svart røyk. Sitér dette innlegget Link to post
Uffe Svart 6.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2014 Har selv en Yanmar 4JH2-TE, som i løbet af sæsonen falder fra 3600 til ca. 3000 omdrejninger. Det skyldes begroning ("groe") på propel og skrog. Plejer at fjerne begroningen fra propellen en gang i løbet af sæsonen, det giver ca. 200 omdrejninger, men fuldt turtal opnås kun lige efter søsætningen, når bunden er glat og nymalet og propellen poleret. Sitér dette innlegget Link to post
als Balder Svart 6.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2014 Båten har vært på land i sommer for vask undervanns og renset og polert propell.Det pussige er at forrige gang båten var kjørt,ca. En måned siden,var alt ok. 3300 Omdr. På full, marsjet på 3000. Nå oppnår jeg bare 2800 på full.Mottar med takk svar fra alle de som har erfart noe lignende. Sitér dette innlegget Link to post
als Balder Svart 15.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2014 Her var det ingen som hadde løsning på dette. Fant svaret selv. Overgrodd propell,ror og flapser, fullt turtall etter at groen ble fjernet og polert propellen. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 15.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2014 Her var det ingen som hadde løsning på dette. Fant svaret selv. Ja, hvis du ser bort fra svaret fra Uffe... Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Worry II Svart 15.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2014 .. Fant svaret selv. Overgrodd propell,ror og flapser, fullt turtall etter at groen ble fjernet og polert propellen. Jeg forstår ikke helt hva du mente med at dette skjedde mens båten lå 2 uker i opplag ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.