Bruun Startet 6.Oktober.2014 Link til dette innlegget Startet 6.Oktober.2014 Hei Har i dag en 1987 Mercruiser 220 hk som er moden for utskifting. Har kjøpt en VP 4,3 GXI. Motoren er komplett med styreenhet. Det som ikke er "bolt on" og som jeg ikke har er kontakten til instrumenter. Tenker da på den runde 10 pola kontakten bak på VP. Er veldig lik Mercruiser sin, men ikke helt lik. Er det noen som har gjort dette byttet før, evt. har noe kobling skjema Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 6.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2014 Kontakten er vel litt forskjellig ja, kan se om jeg har skjema noe sted. Hvis du har Alpha drev på båten kan det bli litt å gjøre om på, der sitter sjøvannspumpen i drevet. Vet ikke hvor bra eksosmanifolder og risere passer mot bukkehornet? I tillegg har Alpha drev klokobling istedet for messingkon så du må ha tenningskutt som sitter på shift-platen. Det beste er nok å bruke et volvo drev, DP-S eller SX Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 6.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2014 (redigert) Redigert 6.Oktober.2014 av DieselDahl (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bruun Svart 6.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2014 Hei Et skjema hadde vært supert. Etter hva jeg har hørt er det bare ett pluss med pumpe i drev og på moto, spes om man har ferskvannkjøling. Om det skulle by på problemer er en av de eller begge lett å fjerne. Ett DP-S eller SX hadde jo vært fin da jeg mener de er bedre drev, men blir å beholde mitt Alpha. Er billigere å bygge om en VP til Mercruiser enn motsatt om man tenker att hele "pakken" med drev bør være likt merke. Det plager ikke meg om det står VP på motor og Alpha på drev, bruksverdien er for meg like stor. Har jo tenningskutt i dag, vet ikke om det bare å sette over? Sitér dette innlegget Link to post
Bruun Svart 6.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2014 Supert, takk for koblingsskjema. Er det så enkelt att jeg kan klippe bort VP kontakt på motor og Mercruiser kontakt i båt og skjøte etter farger? Sitér dette innlegget Link to post
Bruun Svart 6.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2014 Beklager, så ikke att det var to skjemaer. Sitér dette innlegget Link to post
Bruun Svart 6.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2014 Beklager, så ikke att det var to skjemaer før jeg svarte Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 6.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2014 (redigert) Det kommer av at jeg redigerte innlegget :-) Fargene på ledningene stemmer. Nummer 9 som er gul/grønn er ikke der på mercruiser kontakten. Jeg er ikke hundre prosent sikker men mener å huske at dette er til en varsellampe som brukes til diagnose MIL(malfunction indicator lamp), du trenger den ikke. Redigert 6.Oktober.2014 av DieselDahl (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.