Jump to content

Plassering av lyskaster

Mckongen

Recommended Posts

På targa vil du ha mulighet til å lyse opp området til siden for båten, -den siden du plasserer den ihvertfall. Det kommer jo litt ann på targaen og kalesjen.

Det blir jo litt avveining om hvor du har mest bruk for den.

Jeg fikk meg ihvertfall en overraskelse over hvor lite en lyskaster faktisk lyser opp. Du ser ikke vannet, lyset slukes av mørket, men du vil nok se gjenstander, reflekser på staker, plagg etc.

Jeg ville prøvd den ut løst, mens du er i nærheten av land. Se etter hvor du får best nytte av den.

Og så var det eventuell forstyrrelse på VHF kabel... :)

Jeg monterte et par lyskastere, LED 30 graders spredning, under baugspydet. Tanken er at der de trengs i mørke, går jeg sent og de vil brukes til å se etter blåser eller annet rusk som ligger i sjøen. Jeg har en håndholdt lyskaster til bruk mot land. Hadde ikke god plass på targa for å montere noe lyskaster der. I så fall måtte den stått på en søyle for å komme over kalesja...

bilde

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...