karlbru Startet 7.Oktober.2014 Link til dette innlegget Startet 7.Oktober.2014 Hei igjen. Fikk så god hjelp sist jeg var inne her og spurte etter håndbøker for Mercury Verado 225hp at jeg prøver en sak til. I min nye båt så har jeg bl. a. montert Lowrance 7" plotter / lodd og i denne pakken er det også denne Sonic Hub uniten pluss docking station. Problemet er at jeg ikke klarer å finne ut hvordan FM radioen virker, for den skal etter sigende være innebygd i denne Sonic Hub. Har fulgt bruksanvisninga slik at Audio er huket av i boksen og aktivert, men ikke pokkers om jeg finner radioen :-) Har også sjekket at kablene er korrekt tilkoplet mellom Huben og Plotteren og at Huben får strøm. Nuhvel, Er der nogen der ute som kan hjelpe meg med dette? Sikker på det er noe jeg glemmer, noe litt sånn tåpelig lett :-) Ok, takker på forhånd. mvh. Karl L. Brunvoll Sitér dette innlegget Link to post
176-671 Svart 7.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2014 Ja, Sonic Hub ("SIMRAD" står det på vår - same shit, different wrapping) er et kjekt tilbehør. Men jeg opplever selv at følsomheten på FM-radioen er svært dårlig (på grensen til ubrukelig). Bare for ordens skyld: har du fått noen som helst lyd ut fra din Sonic Hub? Innstillingene for volum og "demp" (mute) har du selvsagt sjekket (beklager, høres ut som tidenes dårligste førstelinje-brukerstøtte nå). Sitér dette innlegget Any ship can be a minesweeper. Once. Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" ! Link to post
karlbru Svart 7.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2014 He he, problemet er at det kommer intet fra denne Sonic Huben. Jeg finner absolutt ingenting som har me denne å gjøre. På plotterskjermen nederst til venstre står det kun Mic. Til høyre nederst ser jeg dette volumsymbolet, men hvor i all verden dette justeres vet jeg ikke. Er mest fristet til å kjøpe en grei radio med DAB..... :-) Sitér dette innlegget Link to post
Anton Hardarson Svart 7.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2014 http://www.lowrance.com/Root/Lowrance-Documents/sonichub_opman_multilan.pdf Sitér dette innlegget Link to post
176-671 Svart 8.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2014 Trykk og hold fingeren på volumsymbolet. Vri deretter på hjulet. Ditto for å velge lydkilde. Trykk på "Mic" med fingeren og velg riktig lydkilde, f.eks. "FM". Sitér dette innlegget Any ship can be a minesweeper. Once. Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" ! Link to post
karlbru Svart 8.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2014 Hei og god morgen. Takker så mye for tips. Skal sjekkes opp til kvelden når jeg får holde på i fred og ro Sitér dette innlegget Link to post
karlbru Svart 8.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2014 Hei igjen. Har nå sjekket opp denne Lowrance Sonic Huben, men jeg finner ikke ut av det. Jeg finner at den er installert inne på Lowrance 7"HSD plotteren, men det er også alt jeg kan finne. Hvordan finner jeg de skjermbildene av f. eks. volumknapp / tuning etc.? I følge bruksanv. så skal dette være enkelt.... men nå stusser jeg virkelig på hele greia. Tips mottaes med takk :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.