dennrick Startet 9.Oktober.2014 Del på Facebook Startet 9.Oktober.2014 Hei, Jeg har i ukesvis blitt oppringt av 53003806 uten å svare da jeg har sjekket at dette er et nummer "brukt i forbindelse med markedsundersøkelser/telefonsalg". Jeg har reservert meg mot dette i Brønnøysund, men likevel kommer de igjennom. Idag tok jeg likevel telefonen, og hun som ringte var utrolig kameratslig - som om hun hadde kjent meg hele livet - slik at det ble pinlig å høre på. Hun presenterte seg som "jentenavn" og sa hun ringte fra RSSR, og takket først for støtten gjennom noen år. Deretter lurte hun på om jeg ville ha en gave som jeg garantert ville bli fornøyd med dersom jeg betalte 150 kr på en giro som hun skulle sende meg om en måned. Hva gaven var for noe var en hemlighet. "Jepp", sa jeg, jeg kan godt betale 150 for denne gaven som jeg "garantert blir fornøyd med". Hihi fra RSSR dama, og alt var helt topp. Så ble det imidlertid til det at "disse fakturaene" vil fortsette å komme hver måned.... Fuck you og "click". (Min respons) Jeg tror jeg holder meg til den neste tusenlappen medlemsskapet koster for å være totalmedlem i sesongen 2015. Annerkjenner at RSSR er viktige, men smarte selgere på telefon kan ryke og reise, og hvem i alle dager i RSSR kan finne på å kjøre en slik idiotisk kampanje? Kan de ikke heller bare ringe meg og si at vi mangler penger og spørre om noe mer? Da hadde jeg betalt inn en hundrings eller to. Nå ble jeg bare sur istedet. Ellers er min historikk med veldedige organisasjoner slik: 1. SOS Barnebyer: 250 kroner/mnd de 10 siste årene. Får et infoblad innimellom. Jeg er fornøyd, og håper de er det også. 2. Leger uten grenser: 100kroner/mnd. Får et infobrev og ingen tigging. Siste to år. Jeg er fornøyd, og håper de er det også. 3. Røde Kors og Plan fadder etter TV showet ifjor. Signet opp. De er i etterkant svært aggressive med tigging om mer penger. Fikk MMS med bilder av syke barn med drepte foreldre med bønn om mer penger. Og tilsvarende brev altfor ofte. Jeg ringte de og ba de stoppe før jeg meldte meg ut av hele greia. Det hjalp (litt). 4. RSSR? Ref over? Har de begynt også? Nå er det ikke slik at noen skal kritisere meg for noe ift å "kjøpe" god samvittighet. Jeg har i god tro valgt å støtte noe på månedlig basis med den prisen jeg ble forelagt på "kontraktstidspunktet". Jeg blir imidlertid provosert av at de to sistnevnte som har fått en liten del av neglen på lillefingeren min syntes det er en god strategi å forsøke å mase/lure seg til enda mer. Er skuffet over at RSSR nå tilsynelatende er på vei dit Røde Kors allerede er. Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Guest Avmønstret# Svart 9.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2014 Og i tillegg er det svært lite av pengene som går til saken mår de bruker callsentre til slike innsamlinger. Dårlig stil fra RS. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 9.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2014 Det ringt en nokså pågående kar og ville selge meg en RSSR kalender, jeg takket høflig nei, men han ga seg ikke så lett Fikk tilslutt ordlagt meg slik at han skjønte at noen kalender fikk han ikke prakket på meg Ingen andre som får noe heller, bortsett fra noen kroner til Frelsesarmeen ved juletider. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Salt Svart 9.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2014 og RSSR? Redningsselskapets småbåtregister? med telefonsalg? Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
dennrick Svart 9.Oktober.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Oktober.2014 Feil tittel, beklager! RS skal det være Kommentar fra moderator: Har endret tittelen til RS. Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
tobixen Svart 9.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2014 Og i tillegg er det svært lite av pengene som går til saken mår de bruker callsentre til slike innsamlinger. Jeg tenker det samme - støtten vi gir til NSSR bør gå til arbeid på sjøen, ikke til å subsidiere en pill råtten næring. Først vestpåbudutspillet og nå dette. Jeg ønsker ikke rippe opp i vestpåbuddebatten igjen, men jeg føler at det implisitt fremkom i lederartikkelen i RS-magasinet for noen måneder tilbake at dersom man ikke ønsker vestpåbud, bør man melde seg ut av NSSR. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
M/S Bastard Svart 10.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2014 Har også fått slike selgere på tråden fra RS, ang skrapelodd. Veldig ufine noen av disse selgerne også Nå støtter jeg ikke lenger RS, kun den årlige regningen for og være medlem Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 10.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2014 Enig, sier ikke mer Sitér dette innlegget Link to post
Catch22 Svart 10.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2014 Er ikke veldig begeistret for de forhåndsutfylte giroen de sender ut heller. Samboeren har tatt de for purringer et par ganger og vært så grei å betale de for meg...... Ja ja så har hun støttet en god sak hun også Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 10.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2014 Tar RS på ordet angående vestpolitikken ( samt mye pengegnål) Det blir VHF sjøassistanse neste år. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 10.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2014 Litt på siden kanskje, men denne jenta har endelig fått seg en jobb og prøver å gjøre den så nært opp til hvordan hun er blitt lært opp til å gjøre. Antakelig gruer hun seg litt til å begynne, men hun kaster seg i det… Noen får hun sikkert solgt til, noen takker høflig nei mens andre sier Fuck you og slenger på røret. Hun gleder seg kanskje ikke til neste dag på jobben Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Ida Marie III Svart 10.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2014 Et godt poeng Fru Jacobsen....det er folk i andre enden av røret også...utakknemlig jobb.. Men jeg syns også telefonsalg er en uting, og har reservert meg, og har følgelig ikke fått noen salgs henvendelser etter det.. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 10.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2014 Reservasjonsretten gjelder vel ikke for selskaper man har et kundeforhold til? Er høflig med telefonselgere inntil det punktet hvor de ikke skjønner beskjeden: "Nei takk, jeg er ikke interessert i og kjøpe produktet deres" Videre konversasjon deretter kan sikket føles ubehagelig for telefonoperatøren. Sitér dette innlegget Link to post
Stradivarius Svart 10.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2014 Det er flere år siden jeg mistet sansen for RS: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/fyllekultur-i-redningsselskapet/a/199151/ Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 10.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2014 Mitt hjertebarn er Frelsesarmeen. Ikke at jeg gir så mye, men ser jeg en innsamler tømmer jeg lommeboka for alle mynter. Med det som bakgrunn svarer jeg like freidig hver gang jeg får slike telefoner. Mitt hjertebarn er frelsesarmeen og alt jeg ønsker å gi går til dem. Nå skal det også sies at jeg faktisk mener at Frelsesarmenen er en av de mest troverdige hjelpeorganisasjoner vi har. Jeg støtter selvfølgelig 100% opp med mitt medlemskap I redningselskapet, men synes det er trist at de broker slike metoder Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 10.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2014 Jeg tenker det samme - støtten vi gir til NSSR bør gå til arbeid på sjøen, ikke til å subsidiere en pill råtten næring. Først vestpåbudutspillet og nå dette. Jeg ønsker ikke rippe opp i vestpåbuddebatten igjen, men jeg føler at det implisitt fremkom i lederartikkelen i RS-magasinet for noen måneder tilbake at dersom man ikke ønsker vestpåbud, bør man melde seg ut av NSSR. Vi var jo flere som mailet dem og ba om en avklaring på akkurat det i sommer. Er det noen som har fått svar på det enda? Jeg har ihvertfall ikke Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
tobixen Svart 10.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2014 Vi var jo flere som mailet dem og ba om en avklaring på akkurat det i sommer. Er det noen som har fått svar på det enda? Jeg har ihvertfall ikke Ikke jeg heller. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Guest Avmønstret# Svart 10.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2014 Vel, vel. Det er vel i tiden at frivillige organisasjoner i større grad må basere drift på private donasjoner, og RS har jo akkurat mistet en god overføring fra staten. Så har man støttet det styret vi har så bør man vel holde lommeboka åpen og betale for konsekvensene uten å klage? Er viktig å tenke på at kuttet i denne overføringen til RS helt sikkert går til en veldig god sak. Som en viktig skattelette til noen med stor formue og/eller høy inntekt. --- Prioriteringer, prioriteringer. Nye tider. Bare å betale, det går jo til en god sak uansett, være seg RS eller andre. Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 10.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2014 (redigert) Telefontigging er absolutt ikke bra, og dersom man gir etter for telefontigging støtter man opp om næringen og om praksisen. Ja, jeg er vel medlem i en demokratisk organisasjon, jeg har vel i teorien mulighet til å bidra med å få gjort noe med situasjonen - men kan ikke huske å ha fått noen innkalling til årsmøte. Redigert 10.Oktober.2014 av tobixen (see edit history) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Stradivarius Svart 10.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2014 Er viktig å tenke på at kuttet i denne overføringen til RS helt sikkert går til en veldig god sak. Som en viktig skattelette til noen med stor formue og/eller høy inntekt. Som jeg skrev i en annen tråd her: Alle bedrifter med en viss størrelse trenger en god del eiendeler av betydelig verdi, som verksted og produksjonsutstyr, IT-utstyr, kontorbygninger, bare for å nevne noe. Alle disse eiendelene må ha en eier og denne eieren må dermed enten ha ekstremt høy gjeld eller stor formue. En bedrift nedtynget i gjeld vil som regel være dømt til å gå under og det betyr at den eneste muligheten for gode utsikter er at eieren har stor formue som følge av at han eier en bedrift. Hvis denne eieren må betale formuesskatt, vil dette gjøre det svært vanskelig for bedriften å konkurrere med utenlandske bedrifter ettersom omsetningen som regel står i forhold til verdien på eiendelene. Du synes sikkert ikke noe synd på eieren som har en formue på 100 millioner og driver en bedrift som går med 1 million i overskudd før skatt. Men denne millionen forsvant tidligere i formuesskatt og dermed forsvant hele overskuddet. Noen kunne sikkert klart seg videre, men mange har måttet legge inn årene, og noen av disse ville kunnet fortsette hvis det ikke hadde vært for formuesskatten. Så selv om det er veldig populært blant mange å tro at formuesskatten blir kuttet for at de rike skal bli rikere, så er virkeligheten den at formueskatten gjør det vanskeligere å drive næringsvirksomhet i Norge og fører til færre arbeidsplasser og på sikt lavere skatteinntekter og høyere trygdeutgifter. Sitér dette innlegget Link to post
Scand Baltic Svart 10.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2014 Har fått innkalling og vært på årsmøtet til RS to år nå... Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 10.Oktober.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Oktober.2014 Noen får hun sikkert solgt til, noen takker høflig nei mens andre sier Fuck you og slenger på røret. Hun gleder seg kanskje ikke til neste dag på jobben Jeg er enig i det poenget, og til tross for hvordan jeg formulerte meg over, så var det ikke slik jeg ordla meg til selgeren. Det jeg skrev over (og kalte min respons) var mer en refleksjon av hvordan jeg tenkte. Men appropos: Å bli overhøvlet av de som blir oppringt er nok en del av jobbinstruksjonen. Bør ihvertfall være. Uansett: Dårlig stil fra RS. Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Laholm Svart 13.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2014 Som jeg har kommentert i en annen tråd for noen år siden; mitt forhold til Redningsselskapet er som til andre kommersielle foretak. Jeg betaler en avgift for å ha rettigheter til assistanse når jeg trenger den. Av samme grunn er jeg ikke medlem i Norsk Luftambulanse; har jeg behov for ambulansehelikopter får jeg det gjennom avtalen de (og andre helikopterselskap) har med helseforetakene. Har jeg behov for ambulansefly fra utaskjærs er det sikret gjennom min reiseforsikring. "Frivillige" organsasjoner, inkludert Landsforeningen for hjerte og lungesyke (LHL) driver store deler av sin virksomhet med offentlig støtte, og må derfor ses på på samme måte som andre private, kommersielle helsetjenesterytere. Sitér dette innlegget Laholm Link to post
kodalse Svart 13.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2014 Jeg vet ikke hvor all den negative omtalen av RS kommer, men synes det er nedstemmende at en organisasjon som har bedrevet og fortsatt bedriver et meget godt organisasjonsarbeid får slik "pepper". Man kan selvsagt føle at det blir for mye oppringning. Negativ omtale av telfonselgere hører man til stadighet. Saken er at dette er kostnadseffektivt i forhold til å ha egne lønnede personer. Som medlem i RS vil man ikke skjermes av generell reservasjon mot oppringing. Er du medlem i RS eller andre organisasjoner som i stor grad drives på veldedig grunnlag kan man bli oppringt på det grunnlaget. For ordens skyld ble jeg selv også oppringt av en hyggelig dame. Etter en relativt kort samtale konkluderte hun med at "Da skriver jeg deg opp på en kalender!". Nei jeg vil gjerne ha to sa jeg - Så er en julegave ute av veien også Utover RS er det Leger uten grenser som får min støtte. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 13.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2014 Jeg vet ikke hvor all den negative omtalen av RS kommer, men synes det er nedstemmende at en organisasjon som har bedrevet og fortsatt bedriver et meget godt organisasjonsarbeid får slik "pepper". Slik jeg leser det er det ikke negativ omtale av hva RS. Det er negativ omtale av at de plager sine medlemmer med falske giroer og telefonselgere. At folk misliker sånt tull er noe alle skjønner. Selvsagt må RS tåle å få pepper pga det. Men det er ikke det samme som å kritisere kjernevirksomheten deres. --- Men for en del vil selvsagt telefonselgere og falske giroer være mer en nok til å melde seg ut, og det har jeg jaggu god forståelse for. Uten å nevne hvilken organisasjon så måtte jeg en gang rapportere meg selv som død til organisasjonen for å slippe mas fra telefonselgere, skrapelodd, julekort og annen dritt i posten uten at jeg noen gang hadde bedt om det. I dag er jeg ikke medlem der og kommer aldri til å bli det igjen med mindre jeg får en 100% garanti på at jeg ikke mottar noe som helst som jeg ikke har bedt om. Min betalingsvilje går rett i bunnen når noen begynner å kødde på den måten. --- Kan godt hende RS klarer å hanke inn mer penger på kort sikt med en slik strategi, for den er jo velkjent. Men på lang sikt... om det var konkurranse i markedet ville folk valgt de vekk når de begynner å plage egne medlemmer. Sånn det er i dag er det ikke så mange alternativer og RS bruker den posisjonen til å hanke inn penger, som de selvsagt trenger. Har aldri hørt om en slik organisasjon som ikke trenger mer penger så den situasjonen er nok evig. Hva om de gikk ut til sine medlemmer og tok noen tiggerunder på konkrete prosjekter? Og selvsagt betaling pr. sms eller noe enkelt i stedet for å sende ut giroer som folk misforstår til å være årsavgiften osv, noe de selvsagt gambler med at folk vil gjøre. Og telefonselgere da... himmel... hvem ble medlem i RS for å bli plaget av telefonselgere? Jeg tør påstå ingen, absolutt ingen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.