Stradivarius Svart 13.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2014 Like etter at min bestefar døde for noe år siden, ringte RS og ville ha penger av ham fordi han var medlem. Det var jeg som svarte i telefonen og jeg fortalte at han akkurat var gått bort og da kondolerte han som ringte, men så begynte han plutselig å skulle selge meg medlemskap. Det synes jeg er drøy oppførsel og siden dette ikke var så lenge etter at boken "Skibbrudd" av Lars Sigurd Sunnanå hadde kommet, benyttet jeg anledningen til å anbefale denne boken for telefonselgeren og avslutte samtalen. For de som ikke har lest boken, handler Skibbrudd blant annet om hvordan ledelsen i redningsselskapet sløste bort hundretusener av innsamlede middler på fest og drikking på såkalte konferanser og motivasjonsseminarer. Det er forhåpentlig ikke noe igjen av denne utstrakte ukulturen etter at hele ledelsen ble byttet ut, uten at jeg har noen inngående kjennskap til det. Men telefonselgere er jo frekke av natur. Etter min mening er det i hvert fall på grensen til frekt i utgangspunktet å ringe noen bare for å tigge om penger. Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 13.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2014 (redigert) Er viktig å tenke på at kuttet i denne overføringen til RS helt sikkert går til en veldig god sak. Som en viktig skattelette til noen med stor formue og/eller høy inntekt. --- Hvorfor spiller det noen rolle ? Hvorfor synes du det er så feil ? Mer du tjener mer skatt må du betale i kr og øre. Om alle som ønsker å betale mindre skatt og flytter ut tror jeg faktisk vi får problemer på sikt, noe de røde ikke helt har forstått Poenget er vel å få skatt til Norge, ikke å få skatt ut av landet. Mulig jeg tenker feil eller har du tenkt feil ? Er økte skatter og avgifter løsningen ?? Hva ønsker du å gjøre ? Øke skatter og avgifter slik at ingen bidrar til felleskapet ? Eller er løsningen til N-Korea tingen Redigert 13.Oktober.2014 av CB. (see edit history) Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
haugi Svart 14.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2014 Litt på siden kanskje, men denne jenta har endelig fått seg en jobb og prøver å gjøre den så nært opp til hvordan hun er blitt lært opp til å gjøre. Antakelig gruer hun seg litt til å begynne, men hun kaster seg i det… Noen får hun sikkert solgt til, noen takker høflig nei mens andre sier Fuck you og slenger på røret. Hun gleder seg kanskje ikke til neste dag på jobben Er helt enig i dette, men når selgeren i andre enden ikke forstår norsk og at nei er et nei, så er det lett å hisse seg opp. Jeg var tidligere plaget med disse, ba dem stryke meg av alle lister som fantes, men det hørte de ikke på, men ser ut som om de har forstått nå, Men mistenker de fortsatt ringer fra diverse nr jeg ikke svarer. Og da de også takker for støtten fra ett år og to tidligere, uten at jeg i det hele tatt har kjøpt noen lodd da så går det for langt. Så det er noen av de selgerene som har fått passet påskrevet av meg, dog ikke søte jenter ;) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 14.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2014 (redigert) Litt på siden kanskje, men denne jenta har endelig fått seg en jobb og prøver å gjøre den så nært opp til hvordan hun er blitt lært opp til å gjøre. Antakelig gruer hun seg litt til å begynne, men hun kaster seg i det… Noen får hun sikkert solgt til, noen takker høflig nei mens andre sier Fuck you og slenger på røret. Hun gleder seg kanskje ikke til neste dag på jobben Er helt enig her, det er dessverre en del som ikke eier folkeskikk og kommer med slike "fuck you" kommentarer til noen som er satt til å gjøre en jobb.. Selv takker jeg jeg alltid høflig nei, om noen ringer og skal selge noe jeg ikke ønsker .. For meg er det viktig å ikke ta budbringeren.. De har tross alt en jobb å gjøre, og det er stort sett ungdom som har fått sin første jobb og da svarer man selvsagt høflig, det betinger selvsagt at man har folkeskikk.. De som ikke har normal folkeskikk ber sikkert selger om både det ene og det andre og en skal heller ikke bort i fra at de skryter sikkert av det i ettertid.. Redigert 14.Oktober.2014 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
CB. Svart 14.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2014 Så er det også viktig at bedriften har gode systemer slik at de som har reservert seg mot oppringing ikke blir ringt opp. Om så er det på sin plass å parkere telefon selgeren. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
kodalse Svart 14.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2014 Så er det også viktig at bedriften har gode systemer slik at de som har reservert seg mot oppringing ikke blir ringt opp. Om så er det på sin plass å parkere telefon selgeren. I retningslinjer fra datatilsynet og forbrukerombudet står det slik: "Vasking mot reservasjonsregisteret gjelder ikke markedsføring av egne produkter overfor personer markedsføreren har et løpende kundeforhold til" Det vil da si at er man medlem i RS har man implisitt akseptert at man kan bli oppringt av representant for RS når det gjelder salg av RS produkter. Det skulle bare mangle som flere sier her at man oppfører seg høflig i en telefonsamtale, også mot telefonselgere. Disse som driver med callsenter har krav om å vaske listene sine 4 ganger i året mot kundeporteføljen til den enkelte organisasjon eller firma som har stått for kundelistene. Løsningen er altså veldig enkel. Det er bare å melde seg ut, dermed vil man etter relativt kort tid slutte å bli oppringt. Så var det eventuelt oppringing fra forsikringsselskap man gjerne da går over til for å få sjøassistanse... Forsikringsselskapene kan ha en lei tendens til å ringe for å selge nye forsikringer. Vi må bare huske å være høflige her også siden vi da har akseptert å bli oppringt Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 14.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2014 Telefonselgere som ikke skjønner et klart NEI får den høfligheten de fortjener... Sitér dette innlegget Link to post
kodalse Svart 14.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2014 Telefonselgere som ikke skjønner et klart NEI får den høfligheten de fortjener... Her er vi HELT enige! Når jeg høflig avslår "tilbudet" de har "spesielt for meg" avsluttes samtalen umiddelbart. Av egen erfaring er vel Riks TV en av verstingene de siste årene. Her har det vært mye rart av "mersalg" som jeg tror terminologien er. Men fortsatt tror jeg at jeg har til å gode å ikke kunne avslutte en samtale på normalt vis. Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 22.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.November.2014 http://www.nrk.no/sorlandet/redningsselskapet-vurderer-a-tilbakebetale-loddpenger-1.12057062 Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Guest Avmønstret# Svart 22.November.2014 Link til dette innlegget Svart 22.November.2014 Jeg legger nummeret til selgere inn som kontakt og huker av for rett til telefonsvarer. Problem løst. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.