Jump to content

Arimar 360, Morgan 350 eller GHV11 - ny - brukt m 9,9

bapmon

Recommended Posts

Hei

Er litt på høstjakt etter en god ungdomsbåt. Skal ha 9,9 hk (gjerne omgjort til 15 hk) med rattkonsoll (ikke jockeykonsoll)

Har et budsjett på maks 55.000,-

Båten vil primært bli brukt som jolle for min sønn på 13 år, men vi må kunne være 2 barn og 2 voksne for korte transportdistanser i rolig sjø. Tanken er at dette er en båt guttungen kan vokse med. Skal ligge i ytre Oslofjord.

Har sett på brukt 09 Arimar 360. pris 48.000,- En superfin båt. Har dog hørt at kvalitetet på Arimar er helt grei, men ikke noe mer. Båten har mye utstyr og i god stand, men har en bruktpris som tilsvarer prisen av en ny morgan 350 m/ny motor.

Noen som har erfaring med Arimar? Er den kvalittsmessig på høyde med Grand, Brig, Zodiac o.l????

Har også sett på både brukt og ny Morgan 350. 07 brukt 28.000, ny får jeg for kr 49.000,- Fin båt, men liker dårlig at tanken har synlig plassering. Testet en brukt med 9,9 i går. Fikk den så vidt i plan med meg ombord (ca 90 kg). Ser at det skrives mye bra om båten. Noen med positiv /negativ erfaring???

Selv vokste jeg opp med GH11 (m20hk) på slutten av 80 tallet. En båt jeg var meget fornøyd med og som jeg synes hadde et svært godt skrog. Ser at de har mer moderne varianter i GH V11. Her synes jeg det er fler gode løsninger (bl.a låsbart rom til tanken - noe Morgan ikke har) Noen som har erfaring med V11? Pirs 35.000? ok? verdt merprisen i forhold til Morgan?

Tips råd og meninger tas i mot med takk:-)

GH11 har et av de beste skrogene i sin klasse, kanskje det aller beste. Den hevede innerlineren på nyere båter med selvlensing er kanskje ikke den peneste, men selvlensing er et must etter dagens standard.

Seaking 360 er også meget pen, men litt tung. Designet en i denne størrelsen for noen år siden, men den ble det desverre ikke noe av...

Vi har en Bever 350 ( heter nå Morgan 350) -grei og tørr båt i sjøen, Bra norsk kvalitet. En selvlensing som fungerer! Hvis den snaut gikk i plan med 1 voksen om bord så tror jeg propellen er for tung. Har dog 9,9 2 T selv og de er vel sprekere. Planer med 2 voksne og 1 barn. GH 11 er også en klassiker, men kjenner ikke til de nyere selvlendende modellen(e)

Seaking er pen, men dyr. her bør man vel også ha 15-20 hk.

Sønnen min på 9 er også ute etter en sånn type båt med styrekonsoll/jockey sete i midten. ser GH har mye mere V-bunn enn de fleste andre. ikke så mye blingfaktor. er det selvlensing på de nye GH, delux, så hadde det vært et bra alternativ tror jeg.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Sønnen min på 9 er også ute etter en sånn type båt med styrekonsoll/jockey sete i midten. ser GH har mye mere V-bunn enn de fleste andre. ikke så mye blingfaktor. er det selvlensing på de nye GH, delux, så hadde det vært et bra alternativ tror jeg.

9 år og jockeysete. With-Viksund 320 Rider er jo en snerten liten sak som planer bare du ser hardt på den... :smiley: Men den er jo en flatbunnet pram som ikke egner seg for de store hastighetene, men det burde jo passe en 9 åring bra med tanke på sikkerheten.

Vi kjøpte en GH V11 idag med Yamaha 9,9 (15HK). Jeg vet fra egen erfaring at GH skroget er sjødyktig og trygt. I tillegg synes jeg V11 varianten er en lekker båt (selvlensende også) og har gode detaljer som låsbart rom for bensintank, styrekabel som går i skroget (ikke synlig), puter osv.

Betalte 35.000 inkl helt strøken Tredalhenger, alt fra 2007 (pedantisk holdt). Har en meget fornøyd 13 åring i hus som synes det er lenge til sommeren.

Hei Kire

Jeg synes også Arimarene er kjempefin

Har du 360 eller 320? Hvor gammel er din?

Du virker å være fornøyd. Har du hatt noe problemer?

hei

vært litt ute av nett her. Min er en 285, men den andre er en 320. Vi er begge veldig fornøyde. Ingen problemer i det hele tatt. Har hatt mange forskjellige Joller opp igjennom og denne er den vi har likt best.

Gratulerer med fin jolle!

Tror dette er en vurdering mange gjør.

Vårt valg falt på en Arimar 360 med 9,9 4takt. Kvaliteten er meget god. Har også en Zodiac 285, og føler ikke at Arimaren står tilbake for den.

Ulempen med RIB som jolle er jo at det mindre plass inne i båten, men det er en stor fordel med stabiliteten. Du kan jo stå på pontongene på ene siden uten at den holder på å kantre. Og så slipper du å fendre så mye hvis du har den liggende på siden av båten.

Men gratulerer med fin GH v11!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...