Jump to content

Monitor/slaveskjerm til Simrad NSS-12

Fjordgubbe

Recommended Posts

Har montert Simrad NSS-12 kartplotter, og to ekkolodd og radar er tilkopla via nett. Svært nøgd med utstyret. Problemet er sjølvsagt at når eg deler opp skjermen vert det ikkje rare storleiken på bilda. Det blir for smått. Eg har plass til to skjermar til på ca 25 x 17 cm, og vil gjerne utnytta den plassen. Då kan eg ha oppe kartet på plottaren og to ekkoloddbilde t.d. på dei to slaveskjermane.

Har problem med å finne skjermar i mindre storleik som passar, når bildet skal vere bra og lyssterkt, og so må ikkje skjermen kosta altfor mykje. So må det lata seg gjere reint teknisk sjølvsagt. Å kjøpe to plottarskjermar til vert litt dyrt, og so går det ofte vekk mykje til ei brei ramme. Har nokon her gode forslag?

• 4 år senere...
  • 9 måneder senere...

Hiver meg på denne tråden.

Har NSS12 EVO3 hvor det er mulig å koble til ekstern monitor via HDMI utgang.

Noen som har forsøkt det? 

NSS12 har oppløsning på 1280x800, men vanlige formater på 12" monitor er jo 1024x768 og 1280x1024 meg bekjent så det blir vel heller dårlig resultat.

Noen som har fått til noe ?

Medlem av Sande og Havna Båtforening - KNBF Medlem - RS Totalmedlem

Beetronics har flere aktuelle skjermer.

https://www.beetronics.no/12-skjerm-bnc-vga-hdmi

Touch funksjon vil ikke virke, så jeg ville foretrekt en standard skjerm uten touch og benyttet Simrad OP50 fjernkontroll for styring av ekstra skjerm. 

Det som jeg er usikker på er hvorvidt monitoren blir god nok i sollys ved bruk på flybridge.

Bruker allerede IPAD med integrert 4g som ekstra kartplotter på flybridge og inne i tillegg til NSS, men bruker kun Ipad med navionics og ikke speilefunksjon fra NSS da jeg synes det interfacet er for tregt.

Så behov for ekstra skjerm på flybridge er mer eller mindre for å få ekkolodd/dybde/radar og kamera på fly. 

Medlem av Sande og Havna Båtforening - KNBF Medlem - RS Totalmedlem

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...