ChrPus Startet 13.Oktober.2014 Del på Facebook Startet 13.Oktober.2014 Pumpa virket helt fint fram til båten skulle på land, skyltte mellom med masse ferskvann for å rense tank å pumper, trodde selvfølgelig st alt var i orden og tanken tom, helt til jeg borra hull for å sette ned giver her om fredan. Når hullet var på plass så ser jeg ned å der står den halvfull med vann, prøver å pumpe det ut uten hell, ender med at jeg får sugd ut vannet for så å demontere pumpe. Knivene hadde litt ikke nedbrytbart kjerring greier vikla inn i seg, men ikke nok til at det skulle ødelegge noe. Gjorde reint å satte dritten tilbake. Fortsatt ingenting som renner ut, demonterte på nytt idag for å sjekke impeller, den ser helt fin ut, går rundt som den skal å alt virker helt bra. Men det kommet jo f**n ikke noe ut når jeg starter den? Noen som har en formening om hva det kan være? Eller er det bare sånn at nå måtte jeg kjøpe en ny? Sitér dette innlegget Christian P. Rohde Link to post
Yamahaen Svart 13.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2014 Kjøp ny tror jeg er best Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 13.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2014 Om impeller, kniv og utløp er i orden: Mer kjerringreier som tetter slangen et sted mellom tank og pumpe? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Ask Svart 14.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2014 Hei Søk på "kvifor eg hatar TMC-dassar" her på forumet. (Får ikkje til å legga ut link.) Lykke til. Ask Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 14.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2014 Har tro på en tett slange et sted. Og kuleventilene - som kan kan bli litt trege på septiken - åpner seg? Apropo TMC dasser: jeg byttet min for et par år siden i en ny TMC dass. Problemet var midlertid fremdeles til stede. Urinstein i en slange tettet systemet, så jeg kunne ikke skylde på den gamle TMCen. Synes de virker bra, jeg. Sitér dette innlegget Link to post
ChrPus Svart 14.Oktober.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Oktober.2014 Dette er riktignok ikke dassen. Men pumpa fra tanken. Har sjekket at alle slanger er åpne. Noe rart er det her :/ Sitér dette innlegget Christian P. Rohde Link to post
ChrPus Svart 14.Oktober.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Oktober.2014 Lol, den pumpa har virket hele tia, men båten står nå i samme posisjon som den ligger på vannet. Så den klarer ikke tømme tanken helt, er ikke rart jeg aldri blir kvitt lukt problemene når den aldri tømmer de siste 20 literne. Vil en membran pumpe klare å suge når det er luft i åpningen til stussen? Altså når nivået i tanken er så langt nede at den suger falskluft? Sitér dette innlegget Christian P. Rohde Link to post
Lars H. Svart 14.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2014 (redigert) Nei, selvfølgelig ikke. Sugerøret må jo stå nedi den væsken som skal suges opp. Redigert 14.Oktober.2014 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
ChrPus Svart 15.Oktober.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Oktober.2014 For en dårlig patent på en septiktank Sitér dette innlegget Christian P. Rohde Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.