Jump to content

Hvordan få styrekabelen ut av 2010 mod Yamaha 20 hk 4-takt?

Torsen67

Recommended Posts

Det som er trikset (kanskje litt sent å si nå...) er å bruke glidehammer slik at du trekker i stedet for å slå. Har akkurat byttet powertrim-enhet på motoren til jolla. Den satt med to bolter som var totalt irret fast (syrefast i alu :sweat: ). på den øvre brukte jeg glidehammer for å trekke den ut. Hadde jeg begynt å slå på den ville det garantert medført problemer siden slike bolter lett stukes i enden, da er det gjort. Fortsetter man å slå da blir det full skjæring. På den nedre sveiste jeg på en skrue og trakk den ut med hylser. Kan godt legge ut noen bilder av operasjonen hvis det hjelper noe. Når jeg tenker meg om brukte jeg glidehammertrikset p styringa også når jeg skulle bytte fra wire til hydraulisk. Hele dr.... var totalt rustet fast inni røret. Fatter ikke hvorfor de bruker et rør av vanlig karbonstål til dette, det er jo egentlig helt tragisk.

Er helt elendig på å legge bilder. Men det er ikke noe værre enn at der styringa kommer ut i motsatt ende av der den stikkes inn, så er det et hull i enden av stanga. Denne festes igjen til lenkearmen som styrer motor. Jeg kommer nok til å kutte wiren helt inntil staget på den siden den stikkes inn og prøver å dra den ut på motsatt side slidehammer. Staget er tykkest i den enden, så slipper jeg å måtte dra hele den tykke delen igjennom hylsa på motoren. Får se om jeg får festet slidehammeren med ett eller annet i hullet til lenkearmen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...