tomzern Posted April 25, 2005 Share Posted April 25, 2005 Hei! Går rett på sak: Skal fikse noen småskader og en litt større glassfiberskade på båten, så er planen å bruke 2-komponent glassfibersparkel...Båten skal lakkes med Perfection Toplac etter skadene er fikset! Er det noe spesielt jeg må gjøre før eller etter jeg har sparklet, bortsett fra pussing? Mvh Tomzern=) Quote Oppussing av min Draco 1700TL Link to post
eysteind Posted April 25, 2005 Share Posted April 25, 2005 Dette kommer helt ann på hvor stor skaden er. Og hvor den er. Under vannlinjen? gjennomgående hull? Quote Link to post
tomzern Posted April 25, 2005 Author Share Posted April 25, 2005 Den ene skaden er vel ca. 5*15 cm og er delvis under vannlinjen, mest over, ikke dyp, men gjennom gelcoaten, de andre skadene er bittesmå hakk og slikt over vannlinjen Quote Oppussing av min Draco 1700TL Link to post
Sinus_nor Posted April 25, 2005 Share Posted April 25, 2005 Vis oss noen bilder så er det lettere å hjelpe. Men så lenge sparkelen ikke skal være en del av skroget eller utsettes for store belastninger, er det nok å gjøre godt rent først. Vask gjerne med rødsprit før du sparkler, da får du godt feste. (sliping av området først - selvfølgelig) Quote Link to post
Sonata 7 Posted April 25, 2005 Share Posted April 25, 2005 viss den er så stor som 5*15 durde du vell legge inn no duk også Quote Link to post
TwinCab Posted April 25, 2005 Share Posted April 25, 2005 Du får vel de fleste svarene her http://www.ungsejl.dk/TipogTrim/vedligehol...d_glasfiber.htm Quote Link to post
Recommended Posts