Jump to content

Mercruiser 350MAG, hvor kan vannet komme inn hen?

tangkvast

Recommended Posts

"Flappene" har jeg sjekka og de er helt fine. hadde en mistanke om at det kanskje hadde grodd i eksosutløpet slik at det ble for mye mottrykk, men der var det rent og pent.

Har vært inne på tanken om sprekk i blokk eller topp, men da må jeg jo demontere alt på nytt igjen for å sjekke, og det har jeg ikke akkurat veldig lyst til nå.

Har fått tilbud på ny 350 MAG MPI bobtail til 105000,- pluss montering. Trodde det skulle vært værre egentlig. Montering er vel ikke noe som tar allverdens med tid om de får båten med rent motorrom slik at det bare er å montere ny motor. Dette er da noe jeg ser på som siste utvei i tilfelle jeg skulle gå helt lei.

Er det forresten noen som vet av en bra forhandler av marine longblocker på østlandet?

Saken har tatt en ny vending nå. Tok en ny kompresjonstest nå i ettermiddag og det viser seg at jeg har null i kompresjon på sylinder 2, den som det kom mest vann ut av, mens de andre lå på mellom 210-235psi. Har justert ventilene etter verkstedboka til "zero lash" og så 360 grader, så noe av ujevnheten kan komme av at jeg ikke har hatt mulighet å få justert dem med motoren i gang....

Manifoldene var for øvrig tette og fine....

Har ikke gjort noe mer med motoren pga. jobb, men knekker til i helga for å endelig finne ut hva som har skjedd.

Jeg skjøner hva du mener rexr, og har funnet longblock fra http://www.michiganmotorz.com/

Men om jeg bytter det, monterer nye dry-joint manifolder(for å ha alt som originalt) og slenger over det jeg har fra den andre motoren så er det ikke gitt at det vil foreløpe seg uproblematisk

fremover da alt det andre fortsatt vil være fra 2006 og ha over 600 timer på seg. Er jo jævlig med sensorer på disse MPI motorene.

Med ny motor montert av firma med garanti vil jo være fint det og. Jeg vil jo helst stole på utstyret når jeg tar med meg familien på langtur.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...