Torsen67 Svart 17.November.2014 Link til dette innlegget Svart 17.November.2014 Hmm, nå er det jo ganske mange leverandører for ettermarkedet. Alt kan vel ikke være helt ræva? Er det ikke sånn at man kan trykkteste toppene for sprekker også? Vet ikke hvor enkelt det er å gjøre dette selv. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 18.November.2014 Link til dette innlegget Svart 18.November.2014 Har du forgasser eller injection på denne motoren? På forgassermotorer kan det være problem med at motoren suger til seg vann når den skrus av. Dette står det vist om på Mercruiser sin side under Tech-Note hvordan man kan forbedre. Sitér dette innlegget Link to post
tangkvast Svart 18.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.November.2014 Har du forgasser eller injection på denne motoren? På forgassermotorer kan det være problem med at motoren suger til seg vann når den skrus av. Dette står det vist om på Mercruiser sin side under Tech-Note hvordan man kan forbedre. Min er injection. Sitér dette innlegget Link to post
Mr. Import Svart 18.November.2014 Link til dette innlegget Svart 18.November.2014 Den motor har vel en Flap lenger ned i eksos system som ofte blir defekte. Sett tidligere ,blokk har sprekk ,men når kald motor alt ser ok ut. Gjelder topper også, Røntgen sjekkes,, så microskopiske sprekker at man ser de ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 18.November.2014 Link til dette innlegget Svart 18.November.2014 ok, med injection er vist problemet mindre med tilbakeslag ved stopp da bensintilførsel stanser konstant. Sitér dette innlegget Link to post
tangkvast Svart 18.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.November.2014 "Flappene" har jeg sjekka og de er helt fine. hadde en mistanke om at det kanskje hadde grodd i eksosutløpet slik at det ble for mye mottrykk, men der var det rent og pent. Har vært inne på tanken om sprekk i blokk eller topp, men da må jeg jo demontere alt på nytt igjen for å sjekke, og det har jeg ikke akkurat veldig lyst til nå. Har fått tilbud på ny 350 MAG MPI bobtail til 105000,- pluss montering. Trodde det skulle vært værre egentlig. Montering er vel ikke noe som tar allverdens med tid om de får båten med rent motorrom slik at det bare er å montere ny motor. Dette er da noe jeg ser på som siste utvei i tilfelle jeg skulle gå helt lei. Er det forresten noen som vet av en bra forhandler av marine longblocker på østlandet? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 18.November.2014 Link til dette innlegget Svart 18.November.2014 http://www.minges.no/ Men sjekk først hva som er feil, motor eller manifolder. Sitér dette innlegget Link to post
tangkvast Svart 18.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.November.2014 Saken har tatt en ny vending nå. Tok en ny kompresjonstest nå i ettermiddag og det viser seg at jeg har null i kompresjon på sylinder 2, den som det kom mest vann ut av, mens de andre lå på mellom 210-235psi. Har justert ventilene etter verkstedboka til "zero lash" og så 360 grader, så noe av ujevnheten kan komme av at jeg ikke har hatt mulighet å få justert dem med motoren i gang.... Manifoldene var for øvrig tette og fine.... Sitér dette innlegget Link to post
Tskjei Svart 18.November.2014 Link til dette innlegget Svart 18.November.2014 Da har du sprekk i topp tenker jeg. Få trykktestet den før du gjør noe mer. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 18.November.2014 Link til dette innlegget Svart 18.November.2014 Null kompresjon på en sylinder kan komme av en defekt hydraulisk løfter. Prøv å justere den som lekker til litt klaring, altså med slark i vippearmen. Hvis du da har komp er det denne ventilen som ikke stenger helt. Sitér dette innlegget Link to post
rexr Svart 19.November.2014 Link til dette innlegget Svart 19.November.2014 Ville ikke brukt 105k på ny, du får longblock i fra usa for 15000,- inkl frakt + mva. Hvis ikke det frister så leverer minges i trøgstad longblock til ca 23000 + mva. Har akkurat bestilt i fra usa selv :) Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 20.November.2014 Link til dette innlegget Svart 20.November.2014 Har du link til der du bestilte ifra? Sitér dette innlegget Link to post
tangkvast Svart 20.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.November.2014 Har ikke gjort noe mer med motoren pga. jobb, men knekker til i helga for å endelig finne ut hva som har skjedd. Jeg skjøner hva du mener rexr, og har funnet longblock fra http://www.michiganmotorz.com/ Men om jeg bytter det, monterer nye dry-joint manifolder(for å ha alt som originalt) og slenger over det jeg har fra den andre motoren så er det ikke gitt at det vil foreløpe seg uproblematisk fremover da alt det andre fortsatt vil være fra 2006 og ha over 600 timer på seg. Er jo jævlig med sensorer på disse MPI motorene. Med ny motor montert av firma med garanti vil jo være fint det og. Jeg vil jo helst stole på utstyret når jeg tar med meg familien på langtur. Sitér dette innlegget Link to post
rexr Svart 20.November.2014 Link til dette innlegget Svart 20.November.2014 Joda ser den ang. sikkerhet. Altids mulig å sette på en forgasser og. Ser en del som røsker ut gamle efi anlegg som har fått hikke til fordel for forgasser. Ikke fordelaktig på forbruk, men funker ihvertfall Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 20.November.2014 Link til dette innlegget Svart 20.November.2014 Hva menes med at motoren er "bobtail" som du nevner? Sitér dette innlegget Link to post
tangkvast Svart 21.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.November.2014 Hva menes med at motoren er "bobtail" som du nevner? Det er kun komplett motor, uten transom og drev. Sitér dette innlegget Link to post
rexr Svart 21.November.2014 Link til dette innlegget Svart 21.November.2014 (redigert) Dobbelposting Redigert 21.November.2014 av rexr (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.