Tullekopp1 Startet 19.Oktober.2014 Link til dette innlegget Startet 19.Oktober.2014 Har en Df70 som har virket greit i mitt eie i ca 4 år no, kjøpte ny gammel båt i vår og hang mørebassen med Suzukien på bøye. (I April) i juni ble båt hentet inn til land på en ledig plass og ble igrunnen liggende ubrukt der, med unntak av en uke eller to i sommer hvor en nabo lånte båten for korte fisketurer. Tenkte jeg skulle selge denne båt no, da tiden viser seg å bli prioritert opp mot den store nye gamle båten min, jeg har hatt start på motor en gang eller to no i høst, men ikke fått kjørt med den. No ville endelig noen kjøpe denne båt, og vi tok den ut på tur, plutselig så går motor bare opp i 3000 omd og går ujevnt samt at check engine kommer på, jeg har også merket meg at noe er feil med batteri og strøm. (Typisk) Noen som har en god ide til hva som kan være problemet ? Tenkt på rusk i forgasser, men burde Check engine komme da ? Samt at lading visst skal gi check engine lys også.. muligens ladeproblem, men hvorfor ujevn gange da ? Jeg er ikke veldig motorkyndig og føler ikke veldig for å sende båt til verksted, da de tar 12 13 lapper bare for å løfte den på land og si hei til meg.. motor er en 2003 mod og har nok hoppet over et oljeskift de siste år. Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 19.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2014 Jeg regner med at motoren har en eller annen form for elektrisk hjerne, som er avhengig av strøm. Sjekk batteri og at den lader med rett volt. Hva med bensinen? Er den gammel og kan ha fått kondens i seg? Jeg ville prøvd på nytt med fulladet batteri, ny bensin (og med nytt filter), drenere forgasser (om det er forgasser og har stått med gammel bensin) samt byttet motorolje. Sitér dette innlegget Link to post
ray Svart 19.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2014 (redigert) Ville bare fått lest av feilkoden som gjør att check engine lampa lyser. Da har du svaret på hva som er feil. Du kan prøve å gjøre den strøm tom i 5 min først. for å se om den resetter seg selv. Redigert 19.Oktober.2014 av ray (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
ivar Svart 19.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2014 følg med på "check engine" lampa - tell antall blink , de vil kunne fortelle hva det er. Feks 3 + 1 blink = error 31 osv Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
SveinHa Svart 19.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2014 (redigert) ...og hva feilkoder betyr finner du på nett, for.eks. her:http://forums.iboats.com/forum/engine-repair-and-maintenance/yamaha-suzuki-outboards/368838-suzuki-marine-diagnostic-codes-for-four-strokes-page-2 Så lenge en har en feilkoder er det absolutt første prioritet å finne ut hva de betyr. Redigert 19.Oktober.2014 av SveinHa (see edit history) Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Søringen Svart 19.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2014 Dette er vel en innsprøytningsmotor. Må nok få kjørt en diagnose på den. Høres jo ut som den har gått i en form for "sikkerhetsmodus" iom du ikke får den over 3000 omdr. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 19.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2014 (redigert) Det er en innsprøytning motor ja. Om den går fint opptil 3000 og så begynner å fuske kan det være bryteren som indikerer gir i fri (står på girspaken inne i motoren, følg girwiren så finner du den). Da skal du ikke kunne få høyere turtall. Sjekk feilkoden i Check Engine lampen! Redigert 19.Oktober.2014 av SveinHa (see edit history) Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Mons Olav Svart 19.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2014 Hei.Det er vann i bensinfilteret/vannutskilleren som sitter bak på motoren under dekselet. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.