Olepo Startet 19.Oktober.2014 Del på Facebook Startet 19.Oktober.2014 (redigert) Da jeg jobbet med båten på opplagsplassen i dag fikk jeg se at redningsskøyta Sundt var på vei inn mot havna med et slep. Nysgjerrig som jeg er fulgte jeg litt med på de når de nærmet seg. Før de gikk inn i havna ble havaristen lagt på siden av redningsskøyta for å kunne bugsere båten inn til brygga. De gikk deretter inn i havna og seg rolig inn mot gjestebrygga. De la seg paralellt med brygga med 2-3 meters avstand, og deretter så det fra min vinkel ut som om de beveget seg helt sidelengs inn mot brygga. Så ikke ut til at de brukte thrustere, så jeg ble litt nysgjerrig på hvordan de gjør en slik manøver. Er dette mulig med en vanlig dobbelinstallasjon?? Har de gode thrustere eller kanskje ips??? Redigert 19.Oktober.2014 av Olepo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kyst1 Svart 19.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2014 Det er fint mulig! sett og opplev det med en av skøytene selv :-) Sitér dette innlegget Gjør som folk flest - BRUK VEST ! Link to post
Gullfisk Svart 19.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2014 Mener den har vannjet, og da går det fint. Du greier ikke det med vanlig dobbel installasjon. Må kunne styre de separat. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 19.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2014 Dobble vanjetter på Sundt. Manuellt styrt så vidt jeg vet. Dvs ikke noe joystick og elektronikk som styrer jettene individuelt. Utrolig manøvrerbart. Er vel egentlig bare begrenset av mannen bak spakene. Bitteliten her inne var vel skipsfører på sundt. Han bidrar sikkert med førstehånds info om han ser tråden. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Olepo Svart 19.Oktober.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Oktober.2014 Aha, dobbel vannjet. Det forklarer jo en del . Var uansett litt imponert over denne manøveren fra der jeg stod. Kan nok sine ting de gutta som står bak spakene på redningsskøytene våre . Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 19.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2014 Dobbel vannjet på de fleste skøytene, da er det mulig ved å bruke endel thrust. Med dobbel påhenger så greier man det også om man jobber litt med gass, gir og ratt :) Med mindre det er mye vind og strøm, da blir det raskt tungt Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.