Martin Blomberg Startet 19.Oktober.2014 Link til dette innlegget Startet 19.Oktober.2014 Er det noen som vet hva denne dingsen som jeg har markert med en rød sirkel på hver foto er for noe? (tatt tre fotoer som gradvis viser mer av alt som er koblet på propellakseln, røde sirkelen er litt liten). Funksjon på denne dingser? Det går en slange inn og en ut på hver side av den. Tror det er kjølevæske fra motorn. Mener å se noe som ligner på en smørenippel på den dingsen også. Om det er det, noen som vet hvor ofte og hvilken type av fett som skal inn der? Dingsen har også begynt å ruste helt i enden (den enden som er nærmest propellern og som altså er til venstre på fotoene). Hva kan være årsaken? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 19.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2014 (redigert) Jeg synes det ser ut som en vannavkjølt pakkboks. Kan du si noen om motortype og årsmodell ? Redigert 19.Oktober.2014 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 19.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2014 Pakkboksen ligger lenger bak,kan sjå ut som det er til vridning av propeller. Sitér dette innlegget Link to post
Martin Blomberg Svart 19.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2014 Ja det glemte jeg jo å nevne. Det er en vridbar propell montert på akseln. Motorn er en Perkins 4.107 årsmodell ca 1972 Om det er til vridning av propell har denne dingsen noe navn? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 19.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2014 Er det hydraulisk vridning? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Martin Blomberg Svart 19.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2014 Er motorn av går det ikke å vri propellebladene. Er den på så er det lett å vri dem (drar i en styrespak fremme på førerposisjonen). Antar derfor att det er hydraulisk vridning. Eller har jeg feil? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 19.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2014 Kan virke som om det er hydraulisk ja. Spaken du drar i åpner en ventil som gir olje til reverseringa. Ser jo at du har en slange inn på vrideren. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Martin Blomberg Svart 19.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2014 Det er en slange inn på vrideren på høyre side og en slange ut på venstre side. Men den ut syns nok ikke på fotot. Sitér dette innlegget Link to post
christian j Svart 21.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2014 Er nok et stempel inni dær til propell vridning ja. Har hatt likens på en gammel sjark . Var litt plata me den . Når den ble slitt slapp den olje igjennom så ved full fart forrover gikk det plutselig bakover... Sitér dette innlegget Link to post
Martin Blomberg Svart 21.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2014 Hvordan fikset du problemet da? Sitér dette innlegget Link to post
christian j Svart 27.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2014 Min var helt gåen . Kosta Ikke mange kronene for en ny måtte kutte litt av aksel for og få plass . Va forresten uorginal den æ fikk tak i. Sentrumdiesel Tromsø hadde. Vet ikke kkomflere som kan ha Sitér dette innlegget Link to post
Martin Blomberg Svart 13.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2015 Sjekket opp hva denne dingsen er. Det er del av Marnas HR gir system. Litt forskjellige navn. Reverseringskloss reversblokk reverseringsmekanisme. Marna har sprensskisser på den. Og visse reservedeler til den. Jeg har fått den overhalt av en flink mekaniker som bestilte deler fra Marna. Sitér dette innlegget Link to post
Martin Blomberg Svart 13.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2015 Sprengskissen fra Marna på HR giret og reversklossen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.