Jump to content

Ny kalesje til Nidelv 300 Sport, Markilux eller HH?

Sjøbliss

Recommended Posts

Hei, jeg har sett på ny kalesje til min Nidelv 300 sport. Den ene, i Markilux stoff er ganske mye billigere enn alternativene fra HH i Moss. Er det noen som har erfaringer mer Makilux vs to varianter fra HH? Den ene HH er visst helt vanntett mens den andre krever litt mer impregnering o.l. Er Markilux bra greier?

Takk!

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Har også veldig bra erfaring med HH. Det er originalt på min Askeladden. det er varianten med dobbelt stoff. Har ikke prøvd Markilux. har hatt vanlig kalesjestoff på andre båter. HH på min 19 foter var over 18000 med rabatter! det er ganske dyrt, selv om det fulgte med bakvegg med dør for fremre kalesjedel. fikk prøvd den sikkelig i sommer under et volsomdt tordenvær.. ikke en dråpe fukt kom inn i båten

Den gamle var 10år, hel og tett.. men skjoldete og stygg pga. forige eier har prøvd å imregnere den og gjort dette feil.. Maljene blir slitene etter 10 år

Redigert av -morten- (see edit history)

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Haugi, var dette pris på en nidelv 300? Vi har fått høstpris på 19 000 og 20 000 for markilux. Den ene på mal til båten og den andre må måle og tilpasse (noe som sikkert blir like bra eller? Tror det var fra Alf Hansen elns.). HH har pris på 26000 eller 29000 men får nå 10% avslag til høstpris. Syns HH er litt drøyt priset men kjøper heller bare en gang ;)

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Det var til Nidelven ja, tror det var HH Protection jeg bestilte hos. Passet perfekt på, men noe stram. Det kommer seg etterhvert. Der hadde de malen, så det var ikke noe problem. Mener å huske at jeg fikk 15% rabatt. En annen ting om du kjøper Markilux og om det er vanlig kalesjestoff, er at du sikkert ikke får stuet den bort inne i targabøylen, så da må du brette den sammen og ta opp plass andre plasser. Pluss at jeg ser for meg at den er mye tyngre å håndtere når den skal av og på.

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...