Jump to content

Strøm til GPS fra PC


Coronet

Recommended Posts

Jeg har en Garmin 76 som jeg skal koble sammen med en Laptop.  For at GPSen skal få strøm fra PCen finnes det en smart løsning med å ta strøm fra mus-uttaket på PC.  Mener å ha sett en fin beskrivelse av dette her tidligere, men klarer ikke å finne det igjen.  Noen som kan hjelpe?

Lurer også på hvor jeg kan kjøpe løs kontakt til GPS en , eventuellt ferdig "smart" kobling.

Link to post
Share on other sites

...... en smart løsning med å ta strøm fra mus-uttaket på PC.

Jeg har selv et TV-adapter som ble kjøpt til den ene PC'en hjemme og som gir mulighet for både bilde på TV og PC-skjerm samtidig. Denne adapterboksen får strømforsyning med en medfølgende kabel og plugg som kan settes valgfritt på tastatur- eller musuttaket. Tastaturpluggen eller muspluggen passer altså inn i bakkant av "strømtjuv-"pluggen.

 

Den kabelen som fulgte med adapteret mitt har en vanlig minijack plugg som plugges i TV-adapteret. Hvor du kan få kjøpt slike "strømtjuver" løst er jeg dessverre imidlertid usikker på. Prøv Komplett data eller kanskje Clas Ohlson. Det var hos sistnevnte jeg kjøpte TV-adapteret for et par år siden.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...