Jump to content

E120, P70R kurs korrigering


Stella Ulefoss

Recommended Posts

Jeg har akkurat installert autopilot i båten. koblet E120 mot P70R EV1. dette fungerer utmerket, men når jeg skal følge en rute vil ikke autopiloten gjøre kursendringer (som må gjøres) for å treffe waypoint. Det skal sier at jeg har satt strenge krav til XTE, 0.01Nm for å "godkjenne" treff, men dette må da kunne gjennomføres, for å kunne navigere i innlandet etc.

Når jeg trykker oppdater XTE (course track error) reagerer autopiloten å gjør kursendring å treffer waypoint bra.

Det ser ut som båten alltid vil ligge på babord side av ruten/tracken. Da parallellet med ruten.

 

E120 kommuniserer med autopiloten fint. får opp info begge veier, COG og SOG på autopilot og KURS på E120. Waypointen kommer også opp på P70R skjermen. Kompasset står i taket over førerposisjon, som virker som en bra plassering. når autopiloten blir brukt i auto går den fint rett frem.

 

Slik jeg ser det hadde problemet vært løst vis E120 kunne sendt "oppdater XTE" automatisk til P70R, noen som vet om dette kan gjøres?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...