Jump to content

Erstatte kad 42 med Hyundai 270, noen som har formeninger om dette


WGM36

Recommended Posts

http://www.tradeboats.com.au/trailerboat-news/boating/1312/new-engines-victorian-boater-repowers-with-hyundai-seasall/

 

Ser ut som om motorene fra Hyundai har vært på markedet i Australia og New Zeeland en stund. Virker positivt

Det bør ikke gå så lenge til vi får forhandlernettverk i Norge. Tror det kan bli sundt med litt konkuranse til de etablerte produsentene!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Her tar du feil index.Hva får deg til å tro at Hyundai motoren vil senke bruktverdien mer enn Volvo P?

Det vil kun historien vise. Hadde jeg kunnet sett 20 år frem i tiden kunne jeg gitt deg fasiten.

 

Problemet er om det finnes forhandlernett og autoriserte verksted her i Norge. Problemer kan oppstå på alle motorer! Vi vet ingenting om teknisk konstruksjon og driftsikkerhet.

 

Nettopp! Om produktene holder mål over tid og leverandøren bygger opp et solid serviceapparat så kan dette bli bra. Eller motsatt, om importøren går konk neste måned og ingen andre overtar så vil ingen engang ta i disse motorene. Langt mindre kjøpe dem.

 

Telemark Trade er forøvrig også importør av TDME motorer fra Kina, uten sammenligning forøvrig...

Redigert av index (see edit history)
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

http://www.tradeboats.com.au/trailerboat-news/boating/1312/new-engines-victorian-boater-repowers-with-hyundai-seasall/

 

Ser ut som om motorene fra Hyundai har vært på markedet i Australia og New Zeeland en stund. Virker positivt

Det bør ikke gå så lenge til vi får forhandlernettverk i Norge. Tror det kan bli sundt med litt konkuranse til de etablerte produsentene!

Hyundai er velkjent i bil, og er jo en meget stor bilprodusent. Vil tro kvaliteten på disse motorene er god, men det gjenstår å se hvordan disse fungerer i båter når de 20-30 år. Ypperlig om de får det til og om de seriøst kan bli en konkurrent til VP.

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde ikke vært redd for å kjøpe Hyundai motorer, men å bytte ut noe som virker kan neppe svare seg.

 

De motorene du har er "ferdig" med å tape i verdi.de du kjøper nå vil gi deg tusenvis i tap fremover.

 

Når det er sagt er det beste middelet mot få forhandler...flere brukere.

 

 

Så stå på og kjøp disse motorene, slik at vi andre "tvilerne" kan nyte godt i ettertid med brukererfaring og bedre servicenettverk;)

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Link to post
Share on other sites

Viktig å huske på at det vil være Telemark Trade som står som ansvarlig for garanti og reklamasjon. Har de Hyundai Norge (el.l.) i ryggen hvis de går på ryggen kan du rette evt. krav dit, i motsatt fall er du fort i trøbbel. Nå har riktignok Telemark Trade holdt det gående i flere år, men det er såvidt jeg vet ingen stor bedrift med mange ansatte, snarere tvert i mot.

 

Var jeg deg så ville dette med garanti og 5-års reklamasjon veie tungt i vurderingen når argumenter skal veies for og imot. Prisen er såpass høy, tross alt.

Redigert av Ronald (see edit history)
Link to post
Share on other sites

 

Neida. Men bilene deres er også kjent som billigbiler, og ikke nødvendigvis verdens beste kvalitet. Hvorfor bytte til noe "billig" av usikker kvalitet som gjør båten vanskeligere å selge når den tid kommer?

 

Billigbiler før ja, men nå er de ikke spesielt billige men derimot ganske populære allikevel, og kvaliteten er det vel ingenting i veien med.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Bytter kun på grunn av at jeg har lyst til å prøve noe annet, motorene mine vil dette drastisk i pris hvis jeg skulle få havari.

Nå kan jeg selge de med god samvittighet, kostet på overhaling av pumper, dyser og nye eksosbend, ca 35000 kom det på.

Motorene går som klokker, men kjører rundt 1000 nm pr år og stort sett lange turer hver sommer,

Hvis jeg bare hadde brukt båten i nærområdet, svenskekysten/Sørlandet, hadde jeg aldri byttet- (er ikke sikkert jeg bytter heller)

Men kunne godt tenkt fordelene som nevn tidligere, pluss ny coata motorrom med ny isolasjon mm.

Vil heller ikke bytte før jeg har kjøper på motorene mine, da skal vedkommende som eventuelt kjøper de få prøve lenge og vel før de selges.

Fant en side med en del info, synes det ser veldig bra ut det som kommer frem her.

http://www.dpower.se/installationsbilder/

 

Mvh Terje

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 6 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Hei Gew77! Jeg tok ut en mercruiser 2.8 es 200hk,og byttet med hyundai s270. Måtte flytte motorlabbene litt bakover i forhold til mercruiseren. Ellers var alt tilpasset fra fabrikk. Jeg har wireoverføring på gir og gass, så da er det ingen extrautgift på prisen som er oppnevnt. Jeg tok mål etter tegning og festet motorlabbene før innheising av motor. Resten er plug and play

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

"Jag pratar med kameran nu Benny"   :giggle:

 

 

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...