-morten- Svart 24.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2014 rekner med denne V6 eren er korttere enn Volvoene! Det ser ut som en veldig kompakt motor her er byggemål med Bravo drev Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post Share on other sites More sharing options...
-morten- Svart 24.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2014 http://www.tradeboats.com.au/trailerboat-news/boating/1312/new-engines-victorian-boater-repowers-with-hyundai-seasall/ Ser ut som om motorene fra Hyundai har vært på markedet i Australia og New Zeeland en stund. Virker positivt Det bør ikke gå så lenge til vi får forhandlernettverk i Norge. Tror det kan bli sundt med litt konkuranse til de etablerte produsentene! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post Share on other sites More sharing options...
index Svart 24.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2014 (redigert) Her tar du feil index.Hva får deg til å tro at Hyundai motoren vil senke bruktverdien mer enn Volvo P? Det vil kun historien vise. Hadde jeg kunnet sett 20 år frem i tiden kunne jeg gitt deg fasiten. Problemet er om det finnes forhandlernett og autoriserte verksted her i Norge. Problemer kan oppstå på alle motorer! Vi vet ingenting om teknisk konstruksjon og driftsikkerhet. Nettopp! Om produktene holder mål over tid og leverandøren bygger opp et solid serviceapparat så kan dette bli bra. Eller motsatt, om importøren går konk neste måned og ingen andre overtar så vil ingen engang ta i disse motorene. Langt mindre kjøpe dem. Telemark Trade er forøvrig også importør av TDME motorer fra Kina, uten sammenligning forøvrig... Redigert 24.Oktober.2014 av index (see edit history) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
finnmarken Svart 24.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2014 http://www.tradeboats.com.au/trailerboat-news/boating/1312/new-engines-victorian-boater-repowers-with-hyundai-seasall/ Ser ut som om motorene fra Hyundai har vært på markedet i Australia og New Zeeland en stund. Virker positivt Det bør ikke gå så lenge til vi får forhandlernettverk i Norge. Tror det kan bli sundt med litt konkuranse til de etablerte produsentene! Hyundai er velkjent i bil, og er jo en meget stor bilprodusent. Vil tro kvaliteten på disse motorene er god, men det gjenstår å se hvordan disse fungerer i båter når de 20-30 år. Ypperlig om de får det til og om de seriøst kan bli en konkurrent til VP. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
nomen Svart 24.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2014 Jeg hadde ikke vært redd for å kjøpe Hyundai motorer, men å bytte ut noe som virker kan neppe svare seg. De motorene du har er "ferdig" med å tape i verdi.de du kjøper nå vil gi deg tusenvis i tap fremover. Når det er sagt er det beste middelet mot få forhandler...flere brukere. Så stå på og kjøp disse motorene, slik at vi andre "tvilerne" kan nyte godt i ettertid med brukererfaring og bedre servicenettverk;) Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post Share on other sites More sharing options...
hanto1 Svart 24.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2014 Motormerker kommer og går hele tiden, om Hyundai har noe ekstra og tilføre mht kvalitet og holdbarhet vil tiden vise. Mariniseringsutsyret og materialvalg her er essensielt når det kommer til holdbarhet og omdømme. Kjøp av noe markedsnytt er alltid gambling.. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Ronald Svart 24.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2014 (redigert) Viktig å huske på at det vil være Telemark Trade som står som ansvarlig for garanti og reklamasjon. Har de Hyundai Norge (el.l.) i ryggen hvis de går på ryggen kan du rette evt. krav dit, i motsatt fall er du fort i trøbbel. Nå har riktignok Telemark Trade holdt det gående i flere år, men det er såvidt jeg vet ingen stor bedrift med mange ansatte, snarere tvert i mot. Var jeg deg så ville dette med garanti og 5-års reklamasjon veie tungt i vurderingen når argumenter skal veies for og imot. Prisen er såpass høy, tross alt. Redigert 24.Oktober.2014 av Ronald (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 24.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2014 Neida. Men bilene deres er også kjent som billigbiler, og ikke nødvendigvis verdens beste kvalitet. Hvorfor bytte til noe "billig" av usikker kvalitet som gjør båten vanskeligere å selge når den tid kommer? Billigbiler før ja, men nå er de ikke spesielt billige men derimot ganske populære allikevel, og kvaliteten er det vel ingenting i veien med. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
WGM36 Svart 24.Oktober.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Oktober.2014 Bytter kun på grunn av at jeg har lyst til å prøve noe annet, motorene mine vil dette drastisk i pris hvis jeg skulle få havari. Nå kan jeg selge de med god samvittighet, kostet på overhaling av pumper, dyser og nye eksosbend, ca 35000 kom det på. Motorene går som klokker, men kjører rundt 1000 nm pr år og stort sett lange turer hver sommer, Hvis jeg bare hadde brukt båten i nærområdet, svenskekysten/Sørlandet, hadde jeg aldri byttet- (er ikke sikkert jeg bytter heller) Men kunne godt tenkt fordelene som nevn tidligere, pluss ny coata motorrom med ny isolasjon mm. Vil heller ikke bytte før jeg har kjøper på motorene mine, da skal vedkommende som eventuelt kjøper de få prøve lenge og vel før de selges. Fant en side med en del info, synes det ser veldig bra ut det som kommer frem her. http://www.dpower.se/installationsbilder/ Mvh Terje Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
baatsman Svart 25.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2014 Hadde ikke vært redd for Hyundai produkter. Det viktigste er service og dele tilgang. Men ta en tlf til Hyundai Norge. Mulig de vet mer. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post Share on other sites More sharing options...
Havlengt Svart 9.November.2014 Del på Facebook Svart 9.November.2014 Har det skjedd noko her? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
krone Svart 18.Mai.2015 Del på Facebook Svart 18.Mai.2015 Hvordan passer Hyundai 270 på beddingene hvis man bytter ut Kad 42? Bredden på motorfestene til Hyundai 270 er variabel fra 555mm til 600 mm. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
toma x Svart 9.Juli.2015 Del på Facebook Svart 9.Juli.2015 Jeg har installert en hyundai seasall s270 i min bayliner 2655 1998 mod i påska i år. Jjeg har kombinert den med et bravo2 drev. Fungerer kjempegreit. Har aldri hørt finere/roligere gange på en dieselmotor før. Jeg angrer ikke på valget jeg tok Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Gew77 Svart 10.Juli.2015 Del på Facebook Svart 10.Juli.2015 Hei Toma X, var det mye modifisering som måtte til for å få denne til å passe - tenker på motorfester mm? Jeg tenker på å sette denne in i min Baltic, med gir/aksel. Brukte du elektronisk gass/gir el manuell? Hvor mye måtte du gi for ekstra deler utenom standard leveransen? Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post Share on other sites More sharing options...
toma x Svart 10.Juli.2015 Del på Facebook Svart 10.Juli.2015 Hei Gew77! Jeg tok ut en mercruiser 2.8 es 200hk,og byttet med hyundai s270. Måtte flytte motorlabbene litt bakover i forhold til mercruiseren. Ellers var alt tilpasset fra fabrikk. Jeg har wireoverføring på gir og gass, så da er det ingen extrautgift på prisen som er oppnevnt. Jeg tok mål etter tegning og festet motorlabbene før innheising av motor. Resten er plug and play Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 13.September.2015 Del på Facebook Svart 13.September.2015 (redigert) "Jag pratar med kameran nu Benny" Redigert 13.September.2015 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.