Jump to content

Hvilke motorer passer til Volvo penta 110 s drev?

Maxi 84

Recommended Posts

Hei.

Håper noen har inne kan dele sin kunnskap med meg.

Problemstilling er som følger: I min Maxi 84 står det pr dato en Volvo Penta Md 7 a sjøvannskjølt motor, Problemet med denne er at kjølevannsretur minker for hver gang den har vært i bruk.Det kommer ikke vann i oljen. Så konklusjonen min er at den er i ferd med å gå tett i kjølekanalene. Har hatt oppe termostat hus og fjernet termostaten og inni der så det mildt sagt ikke bra ut, Kjølevannspumpen er ny så denne er det ikke noe i veien med. Tviler på om jeg vil ta meg bryet å skru så mye mere på denne.Den går forøvrig flott og starter lett. Men skepsisen min til å legge tid og penger i denne gjør at et motor bytte bare blir mer og mer aktuellt. Syns 80 til 100 tusen er i neste laget i legge ut på en såpass gammel båt, vurderer derfor brukte alternativ. Belg er netopp byttet og har et håp om at dette ikke var forgjeves. derav spørsmålet mitt.

Er det noen som kan fortelle meg hvilke motorer som passer på et vp110s drev,og helst en hvor jeg slipper å modifisere heile bedingen med tanke på motorrfester osv,,

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...