Jump to content

400-600 nye båtplasser sentralt i Stavanger

tilplan

Recommended Posts

Etter lang tid med fram og tilbake og motstand er et viktig hinder passert for å få realisert 400-600 nye båtplasser for Stavanger motorbåtforening. Plassene skal være klare til sommeren 2016. Dette må jo være en gladmelding for båtfolket og båtnæringen i området. At det kan bli noe trangere om plassen på sjøen, får vi ta med et smil.

Les mer her: http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokalt/stavanger/Gront-lys-for-flere-hundre-nye-batplasser-3545454.html

12-1400 på venteliste i Hillevågsvannet og rundt 40 båtplasser som bytter bruker årlig tilsier at behovet definitivt er tilstede. Har vært lansert noen regnestykker tidligere som antar at nevnte plasser blir tilnærmet like dyre for brukerne som hos dem som driver med kommersiell utleie.

Men hilser det hjertelig velkommen, og krysser fingre og tær for at nok personer takker nei........ Tror jeg står på nihunderognoendeplass.

mvh

Mener de skisserte rundt 80000 I innskudd pr plass for noen år siden. Har nok steget nå, men ligger vel likevel godt under kjøp av privat plass. Husker de solgte plasser på Bekhuskaien for 250000 for 10-15 år siden. Og smbf praktiserer muligens fortsatt ikke nedskriving av innskudd? De gjorde i alle fall ikke det da jeg oppgraderte lengden for 7-8 år siden.

Mener å huske at inskudd uten av/nedskriving og samme årsavgift som for resten av havna var ett av de mer optimistiske regnestykkene. Ett annet var vel av/nedskrivning av xx% årlig og maks 40.000, samt 10.000,- i året for en 3 meters plass. Satser på jeg husker feil.

5 meters plass i Dusavika omsettes for rett rundt 400.000,- for tiden. hevder å ha sett de minste på 3,5 meter for under 270.000,- tidligere i år.

Er ikke ett av kravene for å eie båtplass på Bekhuskaien at man må bo innenfor gangavstand eller ha særlig tilhørighet til området grunnet mangel av parkeringsplass?

mvh

Med litt tålmodighet så er det mulig å få båtplasser til en rimeligere penge. Leier selv 5m båtplass i båtforening til rundt 10' i året. Er ikke i Stavanger, og måtte stå ca fem år på venteliste, men det går an å ordne seg. Hadde båt på henger en periode før jeg fikk båtplass. Nå blir det forhåpentligvis mulig å få plass enda raskere. Å kjøpe plass til hundretusenvis er ikke nødvendig om en er villig til å ha litt avstand til båten og står noen år i kø.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...