Jump to content

Er det serviceintervall på belgene til Alpha One gen II drev?

Rekrutten

Recommended Posts

Hvert 7. år for belgene. Ved bytte av knutebelg må transom av og dette tar tid og koster litt. Tror det står i manualen. Det kan være lurt å bytte girvaier og drevindikator når transom først er av. Den største og kanskje eneste svakheten drevet har er den fordømte drevindikatoren som kommer til å ryke om den ikke allerede har gjort det. Slik jeg fortod det måtte transom av for å bytte drevindikator. Pass på oljeslange og nippel så dette ikke ryker.

Sushi

Billa: Transom må ikke av. Transom er den delen som sitter fastboltet i skroget. Du mener sikkert bellhousing.

Mulig jeg tar feil. Lærte fremedordene av mekanikkeren som kalte det transom.

Uansett, jeg byttet belg etter 8 år på min tidligere Merc drev. Kostet litt, men intervallet er langt så da blir det ikke dyrt.

Drevindikatoren var svakheten på mitt drev. Røk hele tiden.

Sushi

• 2 år senere...

Jeg tar opp tråden her da jeg er i ferd med å kjøpe en båt med to års gjenværende garanti .  Er det noe krav til service på drevet som bytte av belger etc.                                                                                                                                                                     Snakket med merkeverksted og de anbefalte å bytte transom når man først skulle ta service.  Rundt 23 -25.000 for alt inkludert service på drev og motor...  Det blir noen dyre båturer i år for å si det slik...

Drevet crop.jpg

Redigert av Elektrisk (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...