Møkkalasset Startet 28.Oktober.2014 Del på Facebook Startet 28.Oktober.2014 Jeg har original trekrybbe og vil så smått begynne å tenke på å klargjøre den. Krybba skal stå på blokker, men jeg skulle gjerne vite hvor i krybba båten skal stå. Er det noen som har en avstand f.eks. fra bakre del av krybba til hekken av båten eller til enden av kjølen eller noe annet. Har en plass på 10-11 meter, men har ikke lyst til å ende opp med baugspydet inn over naboens eiendom. ( Båten er jo 9,7 m lang.) Sitér dette innlegget Link to post
blue moon Svart 28.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2014 Hvorfor spør du ikke i Baltic tråden da Møkkalass? :) Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
Møkkalasset Svart 28.Oktober.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Oktober.2014 Jeg har søkt i den tråden (og på BP generelt), men temaet har ikke vært berørt. Sjansen for å få svar på et så konkret spørsmål er større med å lage et eget emne, i forhold til å poste i en slik generell tråd. Sitér dette innlegget Link to post
blue moon Svart 28.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2014 Ok.. Trodde plassering i krybba nesten gav seg selv, de som løfter har ofte en pekepinn eller erfaring hvor de lander den. Skal mye til å plassere helt galt. Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
Møkkalasset Svart 28.Oktober.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Oktober.2014 Jo, selvfølgelig. Men det er avgjørende å vite hvor båten skal stå i krybba for å få plassert krybba riktig på tomta. Må vatres opp på blokkene. Kan ikke plundre med det når båten henger i krana. Bommer jeg med en meter så er plutselig deler av båten inne på naboens. Sitér dette innlegget Link to post
Carwell Svart 28.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2014 (redigert) Hvilken modell Baltic er det snakk om? Jeg har en 2006 som har en formasjon et lite stykke inn på kjølen fra akterstevn. Denne plasseres i aktre støtte, og dersom du har fast krybbe, gir plasseringen av forre støtte seg selv. I år ble båten plassert 5 - 10 cm for langt akterover, måtte bare lande da alle alarmer gikk på 75 tonnmeter kranbil i gata bak hekken. Bildet er derfor noe misvisende fra hva som er optimal plassering av aktre støtte under kjølen. Carwell Redigert 28.Oktober.2014 av Carwell (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
fabia Svart 28.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2014 3.3m mellom bukkene,og ca 2.2m inn fra akterspeilet Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 28.Oktober.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Oktober.2014 Takk fabia. Endelig en som forstod spørsmålet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.