phjens Startet 28.Oktober.2014 Del på Facebook Startet 28.Oktober.2014 Jeg har planer om og montere baugpropell på en Nidelv28,86 modell.Valget står mellom Sleipner SE40 og SE60.Hvilken av dem bør jeg gå for? Sitér dette innlegget Link to post
Carwell Svart 28.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2014 Jeg har 4 hk både for -og akter på min Baltic, detter mer enn nok i greit vær, men er ikke tilstrekkelig dersom du skal sideveis inn til kai i frisk bris fra feil retning. Min anbefaling dersom du skal montere nytt, ikke se på prisen, gå for den kraftigste. Regner med at du legger opp tykke nok kabler fra startbatteri (dersom du ikke skal ha eget batteri til truster). Jo tykkere, jo mindre tap i kabler, min 20 kvmm. Carwell Sitér dette innlegget Link to post
walker Svart 28.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2014 Hei, ville gått for den største. Har selv en SP55 på samme båt og er fornøyd med det. Husk å montere dypt nok så den ikke drar luft. Ser mange eksempler på det på forskjellige båttyper og da mister du mye effekt. Sitér dette innlegget Link to post
Carwell Svart 28.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2014 Såfremt tunnellen er godt under markert vannlinje, så holder det. Husk at sidetrust mister virkning ved hastighet fra 3 knop og oppover. Etter passert 5 knop har den praktisk talt ingen virkning. Derfor: sidetrust brukes kun ved meget lave hastigheter, og da er jo baugen lav uansett. Carwell Sitér dette innlegget Link to post
Sunny bay Svart 1.November.2014 Del på Facebook Svart 1.November.2014 Hei! Du burde gå for se 60. Det er hva Sleipner anbefaler for båten mellom 28 til 35 fot. Da har du litt ekstra krutt når det blåser litt også for da hadde ikke 40 modellen holdt. Og husk riktig tverrsnitt på kabelen i forhold til avstand på batteri! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.