Jump to content

Fins det vannavstøtende briller til bruk i regnvær?


Mastiff

Recommended Posts

Er jo for så vidt greit med at det ikke er lov å trekke teiner en time før og en time etter solnedgang. Da vet en jo at de som er ute i nattens mulm og mørke ikke har rent mel i posen, i hvert fall...

 

Rognhummeren ble fredet i 2008, altså for 6 år siden. Leste et sted at hummer på 25 cm som regel er 8 - 10 år gammel. Så om et par år bør vi begynne å se resultatet av fredningen. Blir spennende å se hva dette får å si for bestanden.

Link to post
Share on other sites

Tror fluktåpninger fungerer som tiltenkt. Fikk 2 undermåls i år, en på 21,5 cm og en på 24,5 cm. Ellers var det hummer fra 25,5 cm og oppover. Når en får undermålere, får en også bekreftet at det var rett å øke minstemålet til 25 cm, fra tidligere 22 / 24 cm. Er ikke mye kjøtt på en hummer på 22 cm...

Link to post
Share on other sites

Det kan nok stemme, ja. Jeg flyttet teinene mine lenger utover i går siden det var meldt greie vind- og bølgeforhold fram til onsdag, blir spennende å se om det er mer å hente der.

 

Edit: Er det meg, eller blir alle trådene jeg deltar i for tiden til hummerfisketråder? :giggle:

Redigert av Mastiff (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...