Jump to content

Yanmar LY3, 369 hk Alarm-Engine-Vedlikehold. Diagnose viser 0 feil


Lady H

Recommended Posts

Det er absolutt ikkje feigt å lese en instruksjonsbok. Mann har en instruksjonsbok til en ting, og det er å bruke den!! Å lese en instruksjonsbok kan spare deg for mange tusenlapper ved å kunne klare å løse problemer selv og holde eit riktig vedlikeholdsprogram for å kunne bevare din båt og din motor i lang tid.

Det er sikkert stygt av meg å si det, men at du ikkje tidligere har lest i manualen for din Yanmar på 369 hk, bevitner etter min mening at du bør revurdere din båtbruk.Tenk deg for eksempel at du er ute i litt sjø og motoren stopper og du driver mot land. Du ringer til RS og får dei til å komme å hente deg, i ettertid får du en faktura på x-antall 1000 kr for redning og slep til nærmeste verksted. Når verkstedet så har tid å sjå på båten etter en måned eller to etter at du kom med båten så viser det seg at det kun var en fillesak som gjor at motoren stoppet og det viste seg at du kunne fikset det selv før RS hadde komt til deg, ved å lese i manualen.

Nå var nok dette satt litt på spissen, men eg håper du sjønner hvor jeg vil.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...