blia Startet 2.November.2014 Del på Facebook Startet 2.November.2014 1. Så er sommeren over (og for en fantastisk fin sommer det har vært), båten er tatt opp, vinterklargjort og plassert i garasjen for vinteren. Og her er problemet, når hengeren skal rygges inn i garasjen, står både drivhjulene på bilen OG hengerhjulene på grus. Når jeg skal rygge den på plass går påløpsbremsen på og vanskeliggjør finmanøvrering for å treffe inn i garasjen med 2,5cm klaring på hver side. Er det mulig å koble ut påløpsbremsen ved å blokkere "inntrykket" eller på noen andre måter ? Er det mulig å lage en kloss eller lignende som hindrer at bremsen løper på under rygging? Akkurat nå lukter det svidd kløtsj over hele gårdsplassen pga "dytt-til-den-løsner" metoden. Hengeren er av typen HSS med boggi om det skulle ha noen praktisk betydning, og ja, alle smørenipler blir smurt årlig (jfr annen tråd her inne). Sitér dette innlegget Link to post
Maruma Svart 2.November.2014 Del på Facebook Svart 2.November.2014 Jeg vet at dette er ekstrautstyr på ihvertfall noen hengere. Altså en arm du feller ned mot den fremre delen av draget, eller kulekoblingen som det så fint heter. Jeg har brukt en plankebit på campingvogna mi i de samme tilfellene som deg. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 2.November.2014 Del på Facebook Svart 2.November.2014 Hei Kanskje det vil hjelpa om du legg eit par kryssfinerplater på bakken der hengaren skal finmanøvrerast? Eventuelt kan du i tillegg ha litt såpa på kryssfineren. Då vil hengarhjula skli lett, om bremsene slår seg inn. Ask Sitér dette innlegget Link to post
larsen2000 Svart 2.November.2014 Del på Facebook Svart 2.November.2014 Gjør det samme selv, kuttet til en 2"4" bare (må være litt smalere i ene enden for å passe) Sitér dette innlegget Link to post
blia Svart 3.November.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.November.2014 larsen2000: Må du fjerne mansjetten eller legger du den på utsiden av denne ? Sitér dette innlegget Link to post
larsen2000 Svart 3.November.2014 Del på Facebook Svart 3.November.2014 Trenger ikke det, legg den i bakkant slik at den støtter seg mot første tverrstag på hengeren :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.