Geir Hel Startet 6.November.2014 Del på Facebook Startet 6.November.2014 Har ein 15 fot nordkapp som ikke går i plan. Først med 9.9/15 hk totakter, og nå ein 15 hk 4 takter går ca 10 knop når eg sitte bak og ca 12/13 knop når eg går frem. Ser ein på bilde så må dette være ein heilplaner? Den kan ikke være så tungplanende at 15 hk er for lite? Når det er sagt så har eg ikke sjekka om det er vann i dubbelbunn Dubbelbunn er hel lukka så eg må borre dreneringshull til den Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
hanto1 Svart 6.November.2014 Del på Facebook Svart 6.November.2014 Hadde Sjekket & satt inn en plugg i dobbeltbunnen først. Enig at båten burde plane med 15 hk så sant du har riktig propell. Er propellen for tung får du ikke opp turtallet og får derved for få hester ut av motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Kobba Svart 6.November.2014 Del på Facebook Svart 6.November.2014 Har du sjekket at det er riktig lengde på stammen? Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 6.November.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.November.2014 Hadde Sjekket & satt inn en plugg i dobbeltbunnen først. Borre ett hul i morgen Har du sjekket at det er riktig lengde på stammen? 9.9/15 hk 2 takteren hadde kort. 15 4 takteren har lang. Skal heve motoren litt Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
index Svart 6.November.2014 Del på Facebook Svart 6.November.2014 Det ser da ut til at du har en luke i dobbeltbunnen rett foran aktertofta? Eller er det kun en lensekum? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
ivar Svart 7.November.2014 Del på Facebook Svart 7.November.2014 ser helt klart ut som en helplaner.. ang høyde, prøv å få motoren slik at kavitasjonsplata flukter med bunn på båten. Tipper det kan være som Hanto sier, for stop propell slik at motoren ikke kommer opp i rett turtall, da får du ikke ut full effekt Båten ser solid og litt tung ut, så mistenker at 15hk kan være litt i minste laget.. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Geir Hel Svart 17.November.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.November.2014 Var masse vann i dobbelbunnen,fikk den opp i 16 knop selv når eg satt bak,går forsatt høyt med baugen,så eg skal se om eg kan få mere vann ut.Tror propellen er litt for stor Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Geir Hel Svart 17.November.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.November.2014 Det ser da ut til at du har en luke i dobbeltbunnen rett foran aktertofta? Eller er det kun en lensekum? Er lensekum Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.