Jump to content

Smuggler har våknet til liv igjen


Brutus

Recommended Posts

Noen som vet mer om Smuggler, som ser ut til å ha våknet til liv igjen. Det er jo en god del år siden den gamle 28 fotern. De har fått en nettside hvor de informerer om at de vil ha klar båter til '05 sesongen, den sesongen er vel så godt som i gang. Men det er lite info ellers, kun prosjekttegninger. Synes 24 Coupé ser veldig interessant ut, da jeg er på jakt etter en mindre båt med innebords diesel og styrhus som er kjapp og sjøsterk.

Er det noen som har vært på årets båtmesse og sett noen Smuggler-båter "live", og kanskje kan si noe om dem. Har sendt dem en mail også, men ike mottatt noe svar foreløpig??

:confused:

 

Her kan dere ta en titt.

Nye Smuggler

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

En liten advarsel. Ikke gå for tyngre dieselmotorer i en båt som er så slank og har så mye V-bunn. Skal du ha diesel, bør det være en moderne lettbygd ala Steyr, eller de nye til Volvo.

 

Jeg har selv vært gjennom en lang tankeprosess ifm. motorisering av en Avanti 28. Jeg velger påhenger på brakett pga. pris, vekt, ytelse og at det er lett å ha med å gjøre.

 

Jeg velger firetakt da jeg skal dorge mye. Hvis ikke det hadde vært noe tema, ville jeg uten tvil hatt en nyere totakter som Yamaha HPDI eller Evinrude Etec fremfor innenbords diesel. Dette sier jeg ikke fordi jeg har noe i mot diesel, tvert i mot. Familiens 3 biler har alle diesel, og jeg ville elsket lyden av en 5,9l. cummins i båt, men det veier for mye i forhold til effekten og båten forøvrig.

 

En ny totakter brakettmontert på en Smuggler ville gått som f..n.

Link to post
Share on other sites

Har en kamerat med en Avanti 31, denne er motorisert med 2stk Ford 150hk diesler med Hamilton vannjet. Med hver motor på 700kg + 2 forhistoriske jetaggregat blir båten noe tung i sessen ja!

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...