Artekno Svart 9.August.2015 Link til dette innlegget Svart 9.August.2015 Middagsbukta ja...En del vind i dag, så krøp til korset og ankret opp her. Freden varte i fem minutter, så startet helvete med denne "teknobussen" som dukket opp. Øynet håp da de startet opp igjen og lettet anker, men nei... De flyttet bare nærmere og la seg midt i leia. Så nå passerer alle 3-4 meter fra meg. Har sjekka, er tom for egg dessverre. Så får bare smyge vekk uten fysiske virkemidler for min misnøye.Ingen navn på båtens hekk. Mulig en charterbåt?? Pershing 62. Sitér dette innlegget Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
176-671 Svart 9.August.2015 Link til dette innlegget Svart 9.August.2015 Å, er det Oslofjordens råeste og kuleste på tur igjen? Derfra kan man ikke forvente at det utvises noen form for hensyn. Dessverre. Sitér dette innlegget Any ship can be a minesweeper. Once. Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" ! Link to post
andersb Svart 9.August.2015 Link til dette innlegget Svart 9.August.2015 Masse folk der som jublet VILT i det vi passerte på vei ut i stad, vi trodde de jublet over oss og båten, men dessverre virket det som de festet for seg selv ;) Sitér dette innlegget Link to post
Navic II Svart 9.August.2015 Link til dette innlegget Svart 9.August.2015 kjører alltid en glanetur igjennom middagsbukta når vi er ute å kjører, og er alltid mye fint å se, men vi kjører stort sett bare igjennom på tur til hjemmehavnen. i helgen tok vi vår første overnatting der, og det var jo helt magisk. skjønner jo godt hvorfor legger seg her støtt. ihvertfall på dager med så flott vær som det har vært i helgen. bare sitte med en kald en med godt selskap, og se det ene gliset etter det andre gli forbi er noe jeg aldri blir lei. :) og unga synes jo det er kjempekos når "is-båten" kommer bortom. fikk så vidt hilst på Ben Sin også, som plutselig snek seg bortom med jolla si. :) Fikk knipset et bilde av den "flytende festbrygga" morsomt påfunn synes nå jeg. Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 9.August.2015 Link til dette innlegget Svart 9.August.2015 Vi lå på andre siden av azimuten der, fantastisk dag, vi fikk iaf 1 dag med sommer i 2015... Sitér dette innlegget Link to post
noengangererdetallright Svart 10.August.2015 Link til dette innlegget Svart 10.August.2015 Mye liv der i helgen ja, det er vel Nesøyarussen som har russelekter?! Ungenes favoritt er når isbåten kommer :-) (OK, min og...) Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 10.August.2015 Link til dette innlegget Svart 10.August.2015 Isbåten er fantastisk, alltid kunde ;) Synes generelt ikke det var så mye uvettig kjøring noen steder på lørdag hverken i bukta eller ellers, folk lå i 15-20-30 max i indre basseng i bærum, alle holdt 5 knopene i sundene, lite tull, kjørte båt fra 09:00 til 02:00 den dagen med noen liggerunder i bukta, og stint inn til aker brygge, moss osv, helt fantastisk dag. 6 timer med maskinene i gang, og har nå voldsomme 16 timer og er ferdig med innkjøringen ;) Overaskende varm natt fra fredag til lørdag, og tilsvarende overaskende kald fra lørdag til søndag, mens dagene jo som vi vet var motsatte. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 12.August.2015 Link til dette innlegget Svart 12.August.2015 Mye båter i middagsbukta selv i dag, en Onsdag. Tydelig at folk utnytter godværet og kommer seg ut på sjøen. Høsten kommer fort nok.... Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
andersb Svart 12.August.2015 Link til dette innlegget Svart 12.August.2015 Kom meg desverre aldri ut i dag, og ehh glemte svare på melding sap, kommer i morgen trolig, dog muligens ut med laptop siden det er litt mye å gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 15.August.2015 Link til dette innlegget Svart 15.August.2015 Mange folk I middagsbukta , nye og gamle venner gjorde dette til en avårets beste kvelder :-), Troir vi ble 10-11 båter B Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 30.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2015 Var en tur gjennom Middagsbukta i ettermiddag. Rart å tenke på at her lå vi og plasket i vannet med 25 grader og steikende sol på ettersommeren. Bare litt over 2 måneder mellom disse bildene... Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Frissy Svart 31.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2015 Var en tur gjennom Middagsbukta i ettermiddag. Flott still vann SAP. Fantastisk båttid på høsten når det er slik. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 31.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2016 mange som har tatt seg en ettermiddagstur ut i middagsbukta i finværet. Tipper det blir stinn brakke til helgen om varmen fortsetter :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
KongKing Svart 31.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2016 (redigert) Mye båter i middagsbukta i kveld. Og selv om sola var borte var det supervarmt allikevel. Etter en tur gjennom så ser det ut til at salget av reker var bra i dag. Tok turen gjennom hestesund i dag, og det anbefales om man er ute å tøffer en tur. Hadde en overnatting på Borgen natt til i dag og blir her i middagsbukta (eller bukta, for short...) til i morgen. Livet er herlig! Redigert 31.Mai.2016 av KongKing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ranger1000 Svart 31.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2016 mange som har tatt seg en ettermiddagstur ut i middagsbukta i finværet. Tipper det blir stinn brakke til helgen om varmen fortsetter :-) Fin dag idag! Har kommet med på første bildet ditt ser jeg :) Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 1.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2016 *puh* ... ingen bilder av at jeg seg sakte forbi med fendere ute i går ... og uten redningsvest ;-) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
sap_2000 Svart 1.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2016 *puh* ... ingen bilder av at jeg seg sakte forbi med fendere ute i går ... og uten redningsvest ;-) Ny sjanse i dag ;-) Er klin umulig å være på land i denne tropevarmen, selv om man strengt tatt burde :) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bay_liner Svart 1.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2016 Neste år blir det obligatorisk påbud med vest og fender ute for båter med signifikant hastighet rundt 10 kn eller mindre :) Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
tobixen Svart 1.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2016 (redigert) "Sommerfest" i barnehagen, så da blir kvelden og natten tilbragt hjemme i dag. Nye muligheter i morgen. Jeg ser forresten at det er mange som gir f... i vestpåbudet ... inkludert i Middagsbukta i går. Ikke at det spiller noen særlig stor rolle - badesesongen har begynt, i dag morges kl 06:15 stupte naboen utti - og hun var på vei opp i båten igjen da jeg tittet ut vinduet igjen 06:35. Jeg har vært litt i Bestumkilen i de siste par ukene, flytevester har vært et sjeldent syn der. Der er det jo idrettsfolk som trener på roing og kajakkpadling, samt massevis av folk i småbåter og joller. Til og med en flåte med sofaer og en vannklosett til pynt ... antageligvis samme flåte som er avbildet lengre opp i tråden ... full av unger/ungdom uten flytevest, og en litt eldre herre som styrte på en underdimensjonert påhengsmotor.. Vi bruker jo jolla nå og da for å komme oss fra/til land, og det har nok hendt rett som det er at jeg har brutt loven i det siste. Det er ikke ønskelig å lemne dyrebare vester i skogen, og det er lite praktisk å ta de med, og ofte er man flere personer på vei tilbake til båten sammenlignet med da man dro fra båten. I dag morges var politiet ute, de jobbet med spyling og klargjøring av båten og forlot båsen samtidig som vi rodde til land ... så vi endte opp med å valse rundt på Oslo S in-transit til barnehagen iført redningsvester. Redigert 1.Juni.2016 av tobixen (see edit history) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
sap_2000 Svart 1.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2016 Jeg ser forresten at det er mange som gir f... i vestpåbudet ... inkludert i Middagsbukta i går. Ikke at det spiller noen særlig stor rolle - badesesongen har begynt.., Så endel som kun var iført badeshortsen som ble tilsnakket av lovens lange arm mens de tøffet i et par knop gjennom middagsbukta i knallværet. Sol, vindstille, 29 grader lufta / 19 i vannet. Nesten litt komisk og se på med tanke på at folk lå og badet rett ved siden av, men regler er vel regler... Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
NilsPils Svart 2.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2016 Så endel som kun var iført badeshortsen som ble tilsnakket av lovens lange arm mens de tøffet i et par knop gjennom middagsbukta i knallværet. Sol, vindstille, 29 grader lufta / 19 i vannet. Nesten litt komisk og se på med tanke på at folk lå og badet rett ved siden av, men regler er vel regler... Det var vel akurat dette vi var redd for da dusteloven ble innført. Og politiet mener tydeligvis at "regler er til for å følges" . . . Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
andersb Svart 2.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2016 Budstikka gikk hardt ut med politiet og sa nå skal ALLE FÅ BØTER Du vet jo hvordan båt jeg har sap... nå skal det sies at jeg faktisk bruker vest, men er litt teit at jeg slipper Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 4.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2016 (redigert) Mye trafikk i middagsbukta i dag ? Må forøvrig smile litt i skjegget av denne kokkosregelen med vest når man se hvordan slår ut på dager folk benytter fjorden . Er vel ca 25% som følger påbudet, mens resten har brukt hue og bedriver sivil ulydighet ? Redigert 4.Juni.2016 av KongKing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 4.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2016 Har forøvrig sett flere grove lovbrudd her i dag. Stadig vekk tøffer det vannscootere gjennom her, men de bryter dermed loven. Dusteforbundet har jo bestemt at disse farkoster skal ta raka vegen ut til 400 meter fra land: "det skal velges korteste mulige vei gjennom forbudsbeltet" Heia Norge! Kk Sitér dette innlegget Link to post
Hekkbølgen Svart 21.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2016 Fremdeles noen i bukta idag og.. ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.