Jump to content

Middagsbukta, indre Oslofjord

tobixen

Recommended Posts

bilde

Middagsbukta ja...
En del vind i dag, så krøp til korset og ankret opp her. Freden varte i fem minutter, så startet helvete med denne "teknobussen" som dukket opp. Øynet håp da de startet opp igjen og lettet anker, men nei... De flyttet bare nærmere og la seg midt i leia. Så nå passerer alle 3-4 meter fra meg. Har sjekka, er tom for egg dessverre. Så får bare smyge vekk uten fysiske virkemidler for min misnøye.
Ingen navn på båtens hekk. Mulig en charterbåt?? Pershing 62.

Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150

kjører alltid en glanetur igjennom middagsbukta når vi er ute å kjører, og er alltid mye fint å se, men vi kjører stort sett bare igjennom på tur til hjemmehavnen.

i helgen tok vi vår første overnatting der, og det var jo helt magisk. skjønner jo godt hvorfor legger seg her støtt. ihvertfall på dager med så flott vær som det har vært i helgen. 

bare sitte med en kald en med godt selskap, og se det ene gliset etter det andre gli forbi er noe jeg aldri blir lei. :) og unga synes jo det er kjempekos når "is-båten" kommer bortom.

fikk så vidt hilst på Ben Sin også, som plutselig snek seg bortom med jolla si. :) 

Fikk knipset et bilde av den "flytende festbrygga" morsomt påfunn synes nå jeg. 

bilde

Isbåten er fantastisk, alltid kunde ;)

Synes generelt ikke det var så mye uvettig kjøring noen steder på lørdag hverken i bukta eller ellers, folk lå i 15-20-30 max i indre basseng i bærum, alle holdt 5 knopene i sundene, lite tull, kjørte båt fra 09:00 til 02:00 den dagen med noen liggerunder i bukta, og stint inn til aker brygge, moss osv, helt fantastisk dag. 6 timer med maskinene i gang, og har nå voldsomme 16 timer og er ferdig med innkjøringen ;) 

Overaskende varm natt fra fredag til lørdag, og tilsvarende overaskende kald fra lørdag til søndag, mens dagene jo som vi vet var motsatte. 

• 2 måneder senere...
  • 7 måneder senere...

Mye båter i middagsbukta i kveld. Og selv om sola var borte var det supervarmt allikevel.

Etter en tur gjennom så ser det ut til at salget av reker var bra i dag.

Tok turen gjennom hestesund i dag, og det anbefales om man er ute å tøffer en tur.

bilde

bilde

Hadde en overnatting på Borgen natt til i dag og blir her i middagsbukta (eller bukta, for short...) til i morgen.

Livet er herlig!

bilde

Redigert av KongKing (see edit history)

"Sommerfest" i barnehagen, så da blir kvelden og natten tilbragt hjemme i dag. Nye muligheter i morgen.

Jeg ser forresten at det er mange som gir f... i vestpåbudet ... inkludert i Middagsbukta i går. Ikke at det spiller noen særlig stor rolle - badesesongen har begynt, i dag morges kl 06:15 stupte naboen utti - og hun var på vei opp i båten igjen da jeg tittet ut vinduet igjen 06:35.

Jeg har vært litt i Bestumkilen i de siste par ukene, flytevester har vært et sjeldent syn der. Der er det jo idrettsfolk som trener på roing og kajakkpadling, samt massevis av folk i småbåter og joller. Til og med en flåte med sofaer og en vannklosett til pynt ... antageligvis samme flåte som er avbildet lengre opp i tråden ... full av unger/ungdom uten flytevest, og en litt eldre herre som styrte på en underdimensjonert påhengsmotor..

Vi bruker jo jolla nå og da for å komme oss fra/til land, og det har nok hendt rett som det er at jeg har brutt loven i det siste. Det er ikke ønskelig å lemne dyrebare vester i skogen, og det er lite praktisk å ta de med, og ofte er man flere personer på vei tilbake til båten sammenlignet med da man dro fra båten. I dag morges var politiet ute, de jobbet med spyling og klargjøring av båten og forlot båsen samtidig som vi rodde til land ... så vi endte opp med å valse rundt på Oslo S in-transit til barnehagen iført redningsvester.

Redigert av tobixen (see edit history)

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

Jeg ser forresten at det er mange som gir f... i vestpåbudet ... inkludert i Middagsbukta i går. Ikke at det spiller noen særlig stor rolle - badesesongen har begynt..,

Så endel som kun var iført badeshortsen som ble tilsnakket av lovens lange arm mens de tøffet i et par knop gjennom middagsbukta i knallværet. Sol, vindstille, 29 grader lufta / 19 i vannet.

Nesten litt komisk og se på med tanke på at folk lå og badet rett ved siden av, men regler er vel regler...

Mvh. SAP

Så endel som kun var iført badeshortsen som ble tilsnakket av lovens lange arm mens de tøffet i et par knop gjennom middagsbukta i knallværet. Sol, vindstille, 29 grader lufta / 19 i vannet.

Nesten litt komisk og se på med tanke på at folk lå og badet rett ved siden av, men regler er vel regler...

Det var vel akurat dette vi var redd for da dusteloven ble innført. Og politiet mener tydeligvis at "regler er til for å følges" . . .

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

• 4 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...