Jump to content

OpenCPN - Waypoints & Ruter - deling, FAQ og diskusjon


remiremi

Recommended Posts

Jobber med ett spennende waypoints prosjekt , med kjente og ukjente uhavner, brygger og annen nyttig informasjon. Som jeg vil legge ut i dokumenter til glede for alle her inne straks jeg er ferdig. Er mye informasjon som skal bearbeides og det vil ta litt tid men håper å ha del 1 av prosjektet klart om ikke så altfor lenge. Som skal dekke området på bildet, Kragerø - Marstrand :thumbsup:

 

 

bilde

Link to post
Share on other sites

Jon Winge har skrevet en flott bok med tittelen Turseiling, som alle burde lese. I boken tar Winge for seg massevis av fine gjestebrygger og uthavner. Du kan kjøpe boken eller låne den hos ditt lokale bibliotek. Eller du kan låne den på samsøk.no med ditt bibliotek kort.

I kapittelet Makelig Seilas er Winge innom steder fra Kragerø til Gøteborg. Og jeg har laget waypoints til alle stedene Winge skriver om i dette kapittelet (se oversiktsbilde). Disse kan du enkelt laste ned her på baatplassen og kopiere over til din kartplotter. Der jeg har klart å finne informasjon ligger det kontaktinformasjon og link til hjemmesider i hvert enkelt waypoint.

Du finner filen under dokumenter her inne på baatplassen.

Enjoy :smiley:

 

 

 

 

bilde

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Veldig bra!

 

Drømmer om at noen kan legge ut "seilbåtruta med uthavner nedover Sørlandet" og tilsvarende vestkysten Sverige, samt Skagen og Shetland og Skottland rundt :-))

 

Siden disse går rett inn i Locus, er det noen som har oversikt over hvilke andre typer waypoints/ruter som kan deles med folket? Om det kan deles fra Navionics, Garmin osv sitter jo folk på gull her inne som kan deles med oss alle.

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Takk! Rene julaften dette! :-)

 

Ang. bøker av Jon Winge så ligger det en del relevante titler på det digitale biblioteket klar for lesing gratis, men ikke Turseiling. Men nødhåndboka for båtfolk og strøm ombord ligger der i fulltekst:

 

http://www.nb.no/nbsok/search?searchString=creator:%22Winge,%20Jon%22&page=0

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Jon Winge har skrevet en flott bok med tittelen Turseiling, som alle burde lese. I boken tar Winge for seg massevis av fine gjestebrygger og uthavner. Du kan kjøpe boken eller låne den hos ditt lokale bibliotek. Eller du kan låne den på samsøk.no med ditt bibliotek kort.



I kapittelet For de viderekomne er Winge innom steder fra Risør til Lindesnes. Og jeg har laget waypoints til alle stedene Winge skriver om i dette kapittelet (se oversiktsbilde). Disse kan du enkelt laste ned her på baatplassen og kopiere over til din kartplotter. Der jeg har klart å finne informasjon ligger det kontaktinformasjon og link til hjemmesider i hvert enkelt waypoint.



Du finner filen under dokumenter her inne på baatplassen.



Enjoy :smiley:



bilde


Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...