Scand29bal Startet 11.November.2014 Del på Facebook Startet 11.November.2014 Hej! Håller på med en ganska omfattande renovering/uppgradering qv min scand baltic från 1985. Tänkte göra rent vattentanken. Såklart sitter det inga luckor i vattentanken.... så detta får ju jag fixa. Är det någon annan som gjort något liknande? Tänkte sätta in 1 eller 2 st luckor i varje tank då dom är väldigt långa. Lättast kanske är att plocka ur hela tanken och göra det i garaget? Tar imot tips :) 30år av alger sand å skit måste ju ur iallafall! Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 12.November.2014 Del på Facebook Svart 12.November.2014 Hei! Du har vel 2 tanker? En under hver seng? Hvis du skal ta ut tankene for rengjøring må du kople fra Ø50 påfyllingsslange. Den får du sikkert ikke av uten å skjære de opp? Og da må du bytte de og det er veldig knotete. Jeg vet, for jeg gjorde det selv i fjor... Men hvis du bestemmer deg for å ta de ut kan du vel rengjøre ved å bruke kjemiske rengjøringsmiddel? Tette igjen tapping og lufting og fylle på via Ø50? Og så tappe ut igjen fra den også? Jeg ser ingen grunn til å sette inn luker i tankene. Sitér dette innlegget Link to post
Scand29bal Svart 12.November.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.November.2014 När dom slangarna måste ju som sagt väck men det löser jag nog med en värmepistol annars får jag skära av dom. Det mesta är nedplockat redan där "uppe" så att säga då jag gör om hela motorrummet och all EL blandannat. Vill gärna ta en borste och verkligen tvätta rent innuti. Skall även sätta in nivågivare då detta saknas så vill gärna veta att allt spån kommer ur. Sitér dette innlegget Link to post
Scand29bal Svart 15.November.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.November.2014 Plocka ur båda tankarna och satte in 2 luckor fanns endel grus,alger och skit.. känns gött att ha det gjort :) rekomenderas till dom med äldre baltics Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.