robin edvardsen Startet 12.November.2014 Del på Facebook Startet 12.November.2014 hei har nettopp kjøpt meg en båt med en cummins 4bt3,9l 155 hk syns den blir varm men stabil varm,når jeg hentet båt tok turn ca 16 timer og holt en temp på 92 grader. den forige eier sier disse motorerer blir varmere en andre motorer. er denoen som har erfaring med disse motorene? robin Sitér dette innlegget Link to post
Baracuda Svart 12.November.2014 Del på Facebook Svart 12.November.2014 Hei. Den skal ikke være så varm. Mine ligger på 86 til 87 grader. Den ene motoren min ble litt varm ved høyt turtall og det viste seg at det var impellerrester som lå nede under risten i sjøvannspumpen som var årsaken. Sitér dette innlegget Link to post
larss Svart 12.November.2014 Del på Facebook Svart 12.November.2014 Hei robin Du sier den er stabil varm. Kan det da tenkes at det er litt feil på instrumentet ditt og at dette viser noen grader for mye. Så lenge den ligger stabilt på det den ligger på hadde jeg ikke vært så bekymret. Du kan se om du får målt den med ett annet instrument/laser for å sammenlikne tempen, og danne deg ett bilde av situasjonen etter dette? Lykke til larss Sitér dette innlegget Link to post
robin edvardsen Svart 12.November.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.November.2014 hei takker for svarene,d kan vel tenkes att det er begge deler tængt når jeg kjørt så pass lang avstand å turn varte 16-17 timer på 2200 omdr å motor lå jamt på 92 grad var det ingen fare, på jobb har vi 3 arbeidsbåter med 2 motorer i kver men ingen av di har temp over 87 grad men det er heller ikke cummins. sent mail til cummins norg å di sa det det var normal temp hvis denikke begynnte å stige mye,sente og mail til en av di som selger cummins i nord norge å di ment den kunne vert 5 grad lavere;))men jikk ann å leve med den temp jeg hadde. så ser dere svartt røyk i salten så er d bare min sandvik med cummins i som er gådd i lufta;)) Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 12.November.2014 Del på Facebook Svart 12.November.2014 Det er nok ingen fare for at den skal gå i lufta. Den må nok godt over 100 grader før det virkelig blir kritisk. Så lenge den holder seg stabilt på den tempen du har, så ville eg ikkje gjort noe. Men om det er lenge siden impelleren er byttet, så skader det ikkje å få byttet den. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.