tekniker3 Startet 12.November.2014 Del på Facebook Startet 12.November.2014 Har en YAMAHA 4AS 6E0 L 512743 motor. Egentlig leverte jeg denne inn, men det var bare kaos på verkstedet, og jeg fikk ikke kvittering når jeg leverte den inn. Bare flaks jeg fant den igjen i alt rotet de hadde noen uker senere og fikk den hjem igjen. Det jeg lurte på var om noen har noen tips hvor jeg kan få tak i fabrikk manualen til denne. Til bil bruker jeg en sånn HAYNES bok, kanskje noe sånt finnes til YAMAHA påhengser også? Jeg søkte på nettet, men tror jeg kom til en svindel side som skulle ha penger for nedlasting! Hadde jeg hatt fabrikk manualen kunne jeg jo fikse denne like lett selv, altså ikke bruksanvisningen men den "hemmelige" manualen verkstedet har Alle biler har f.eks. en slik "hemmelig manual" som kun verktedet har, denne følger ikke med når du kjøper motoren, bare en simpel bruksanvisning over hvordan du starter den og enkelt vedlikehold. Det jeg skal gjøre først, er å skru av nede for å undersøke impeller, evnt. skifte den dersom den ser slitt ut. Og så har jeg et kjedelig problem med at den ikke går i revers, jeg lurte på om noen hadde noen tips her. Hendelen overfører bevegelsen til et stålstag som går opp og ned, så feilen må ligge nede i propellhuset. Som dere kanskje ser på bildene har jeg kjørt borti både det ene og det andre, så jeg får holde meg til 4hk https://baatplassen.no/bildearkiv/56/56925/motor_3.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/56/56925/motor_2.jpg Noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
tekniker3 Svart 12.November.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.November.2014 Da søkte jeg igjen, denne gangen kom jeg ikke til en pirat side, men manualen kom rett opp Nesten for godt til å være sant... http://www.ootnic.com/resources/Yamaha%204AC%20Service%20&%20Repair%20Manual.pdf Får lese litt på senga på denne manualen om jeg ikke får sove.... Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 12.November.2014 Del på Facebook Svart 12.November.2014 Flere av oss som kan ha nytte av denne, vet du hvilke årsmodeller den dekker? Sitér dette innlegget Link to post
tekniker3 Svart 12.November.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.November.2014 Hm, jeg kjøpte ikke motoren, så jeg vet ikke. Du må se på modellnr. som er stemplet inn i motoren. Skulle tro den er fra 2000 tallet. Anbefaler alle som har en motor å fremskaffe fabrikkmanualen til sin motor. Med en timerate på nesten 1000kr på verksted lønner det seg ikke å reparere ting i Norge men kun kjøpe nytt med garanti. Men med fabrikkmanualen kan du reparere og importere deler selv. I manualen står alt detaljert, så det er bare å begynne å skru så motoren er klar til sommeren. Men jeg vil advare mot svindel, når du søker etter manualer kan du komme til en EXE fil eller at du må oppgi kredittkort nummeret ditt Så vær forsiktig! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.