Tor Arild Startet 13.November.2014 Link til dette innlegget Startet 13.November.2014 (redigert) Har en Targa 37. På styrbord side akter så er det gjort klart med gjennomføring i skroget for ankervinsj. Er også god plass i dette "hjørnet" for vinsj og oppsamlingstrau. Spørsmålet er hvilken vinsj skal jeg velge? Så en Targa til salgs for en tid tilbake som hadde vinsj montert inne bak - og disse vinsjene så ut som en kabeltrommel a la det vi ser på kraner og løfteanordninger på trålere etc. Eller vinsj som en gigantisk havfiskesnelle om du vil. Her var det tau istedet for kjetting. Har heller ikke tenkt gjennom tau eller kjetting eller en kombinasjon av dette. Tips mottas med takk, da jeg håper å få dette installert nå over vinteren! Redigert 13.November.2014 av Tor Arild (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 13.November.2014 Link til dette innlegget Svart 13.November.2014 Har ikke montert vinsj på Targa, men på vår forrige båt (Byliner 2858 CB) monterte jeg en slik Quick frittfallvinsj innvendig. Var meget godt fornøyd med denne da den hadde en slik konclutch. Dette gav en roligere stopp når jeg stoppet kjettingen som var på vei ut. Ilasen som vi har nå stopper med et smell fordi kjettingen bråstopper i kabelaret ved stopp. Quick Genius frittfallpakke: http://www.seatronic.no/ankervinsj-ankervinsjpakker-c-229_183/innvendig-pakke-genius-p-947 http://www.seatronic.no/ankervinsj-ankervinsjer-c-229_54/quick-genius-1000f-800w-p-1177 Vet ikke om denne passer Targaen ?? Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Førstefender Svart 13.November.2014 Link til dette innlegget Svart 13.November.2014 Jeg kjøpte den pakka som SoBo refererer til, og monterte ifjor i vår Sunseeker 35, 6,5-7tonn. Mener jeg fikk med fjernkontroll til den oppgitte prisen. Jeg valgte tau pga litt skarp vinkel ved gjennomføringen og fant ikke passende gjennomføringsøye for kjetting. Kjetting er å foretrekke i de fleste situasjoner. Hadde også denne vinsje typen i den forrige båten og har vært veldig pålitelig, kan anbefales. Vinsjen kan monteres begge veier i den medfølgende braketten, som du ser på linken. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.