ProsjektBuster Startet 15.November.2014 Link til dette innlegget Startet 15.November.2014 Jeg har kjøpt en Buster XL 2003 mod. Den har to bulker (ser ut som båten har truffet hjørnet på en betongbrygge eller tilsvarende). De er ikke store, men relativt dype (på størrelse med et spikerhode i diameter) Det er ikke hull gjennom, båten er tett og "bulken" er 6-7cm over vannlinjen. Likevel tenkte jeg å være på den sikre siden, forsterke området ved å fylle i hullet med noe. Har lest litt rundt, noen bruker 2 komponent epoxy sparkel, andre har brukt glassfiberarmert epoxy (fester seg visstnok svært bra til metall). Hva ville dere brukt? Er jo en Alu båt, så jeg har ingen erfaring med det fra før Takk for evt svar Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 15.November.2014 Link til dette innlegget Svart 15.November.2014 Du kan bruke slik kjemisk metall. Fester meget godt dersom man følger bruksanvisning. http://www.torshovbil.no/permatex-permapoxy-kjemisk-metall http://www.skruvat.no/PermaPoxy-kjemisk-metall-50-g-P47138.aspx http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Sparkel/Kjemisk-metall-36058/ Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
ProsjektBuster Svart 15.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.November.2014 Det vil ikke bli et problem med korrosjon mellom alu skroget og "fyllet" som det kjemiske metallet skaper? Kommer til å være i kontakt med saltvann, derfor jeg er litt skeptisk Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 15.November.2014 Link til dette innlegget Svart 15.November.2014 Dersom det er tett og du kan leve med utseende, så la det vær som det er. Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 15.November.2014 Link til dette innlegget Svart 15.November.2014 Går det ikke an å banke ut bulkene? Sitér dette innlegget Link to post
ProsjektBuster Svart 15.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.November.2014 Går det ikke an å banke ut bulkene? Nei, det går ikke ann. Kommer ikke til fra innsiden. Sitér dette innlegget Link to post
Vestkystseiler Svart 15.November.2014 Link til dette innlegget Svart 15.November.2014 Det er ikke hull gjennom, båten er tett og "bulken" er 6-7cm over vannlinjen. If it ain't broken, don't fix it...... Sitér dette innlegget Link to post
ProsjektBuster Svart 15.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.November.2014 If it ain't broken, don't fix it...... It aint broke, but it sure as hell is weaker than the original construction Er ikke noe problem med det nå, MEN området er jo mye mer utsatt dersom et nytt støt skulle skje i samme området. Har det skjedd 1 gang, kan det skje igjen (selv med ny eier ) Sitér dette innlegget Link to post
Tskjei Svart 15.November.2014 Link til dette innlegget Svart 15.November.2014 Hva med å ta båten med til en biloppretter som kan trekke ut bulkene? Mye alu på bilene også.... Sitér dette innlegget Link to post
ProsjektBuster Svart 15.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.November.2014 Hva med å ta båten med til en biloppretter som kan trekke ut bulkene? Mye alu på bilene også.... Er to små bulker, og bryr meg egentligt ikke om det visuelle. så noe som forsterker "svakheten" er det jeg er på utkikk etter. en quick fix for å være på den sikre siden mot nye støt Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 15.November.2014 Link til dette innlegget Svart 15.November.2014 En bekjent traff en jernstake, med en buster (ca 13-14 fot), 28 hk.Det var mørkt og tåke. Bauen så ut som en avstøpning av staken. Skaden ble rettet opp ved å spenne båten opp mellom trær. Så ble den strekt ut med jekketalje. Måtte bytte noen poppnagler, men båten var i bruk i mange år etterpå. :-D Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.