Viljen Startet 26.April.2005 Del på Facebook Startet 26.April.2005 Hei ! Nydelig vær hær nord for tiden , og det er tid for båtpuss . Og der lurer jeg på om noen har noen gode ideer ang. hva jeg kan bruke til grunning , på trerekkene før jeg skal male dem hvite. Mvh trebåtentusiast Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 26.April.2005 Del på Facebook Svart 26.April.2005 Shipolin er meget dekkende. Velger du denne, trenger du ikke grunning. Du må sikkert ha to strøk uansett. Skulle du allikevel velge grunning, dersom du har bart tre etc., anbefaler shipolin Fenom. Ps : har du bart tre, er det fordel å mette de bare flekkene med cliper I olje, eventuelt også impregnere feltene med Impex. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 27.April.2005 Del på Facebook Svart 27.April.2005 Tror jeg hadde gått for 30% owatro,l olje(ikke d1 men owatrol olje)i første strøk på bart trevirke hvis det er det du har, på restrerende strøk 10% owatrololje i malingen da dette gir en fortreffelig flyt Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Jon-Kåre Svart 27.April.2005 Del på Facebook Svart 27.April.2005 Hvis flatene er tidligere malt og glatt skal disse rubbes med sandpapir før du gruner med en oljebasert heftgrunn før påføring av shipolin ifølge Jotun Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.