Jump to content

Kvalitet på båthengere


Kapteinbåt

Recommended Posts

Tredal er selvjusterende ja.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Kikket endel på Tredal før jeg kjøpte Hsshengeren.  De fleste jeg kikket på synes jeg hadde spinkle og for få ruller,så ikke ut som de haddde selvjustering heller?

 

Jeg har tenkt litt på dette med selvjusterende sideruller.   Vil det ikke bli veldig press på sidene av skroget siden ruller presser hardere jo tyngre båten er?

Link to post
Share on other sites

Tredal'en min har litt få ruller ja, men de er av god kvalitet så det har ikke vært noe problem.

 

Fint selvjusterende rullesystem

 

motorhoeyde01.jpg

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Kikket endel på Tredal før jeg kjøpte Hsshengeren.  De fleste jeg kikket på synes jeg hadde spinkle og for få ruller,så ikke ut som de haddde selvjustering heller?

 

Jeg har tenkt litt på dette med selvjusterende sideruller.   Vil det ikke bli veldig press på sidene av skroget siden ruller presser hardere jo tyngre båten er?

Motsatt. For man får likt press på begge sider av skroget, istedet for at "hele tyngden" ligger på ene rulla til hengeren retter båten opp i vugga.

Link to post
Share on other sites

Du tenker når man vinsjer båten opp på hengeren?   Min hviler kun litt mot den ene før den retter seg opp.  

Har også en Tyssehenger med selvjusterende,synes kanskje det er litt mye press mot sidene. Kanskje bare meg som synes det. Men det er veldig behagelig ja.

 

Har igrunn vært fornøyd med både Tyssen og Hssen,bortsett fra at Tyssen var alt for smal.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Kjøpte selv en helt ny Tredal båthenger til en Stormway X-17. Men det eneste er litt problemer med den spisse baugen kombinert med et veldig lavt baugkrokfeste. Har justert og justert, men kom ikke frem til en bedre enn halvgod løsning. Det er de nye V-formede baugmottakerne som vrir seg feil hvis remmen er for lav og kommer innimellom.

 

Men ellers er jeg fornøyd med hengeren.

Redigert av Lingefan (see edit history)

Lingefan

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...