Jump to content

Hva slags ekkolodd er best til fiske på 100-200m dyp?


båtmann87

Recommended Posts

  • 3 måneder senere...

Det har mange ganger forundret meg at ikke dybde er oppgitt i tekniske beskrivelser / reklamer på nyere ekkolodd...

Hvilket tenker du på?

Jeg synes stort sett det står oppgitt maks dybde på det meste, men det de ikke sier så mye om er hvilke dybder du kan se fisk med nogenlunde sikkerhet på. Dog har valg av og montering av ekkoloddgiver enormt mye å si for begge deler, samt vannkvaliteten.

Link to post
Share on other sites

Det, Marwin, ville jeg tro ville lett bli litt av en risikosport.

Produsenten kjenner ikke sluttbrukeren.

På den ene siden ville du ha ham som ville la en forhandle montere. For å spare tid og pynte på bunnlinja vil han ta en god klatt med Sika og sette svingeren nedi og håpe på det beste.

På den andre siden ville du ha en som bruker tid på dette. Han tilbringer timer under båten for å se på vannstrømmer, kilder til forstyrrelser o.l. for å finne det optimale punktet for å plassere svingeren.

Han vil få et hellt annet resultat.

 

Flytter vi oss til et annet segment vil produsenten kjenne sluttbrukeren. De snakker samme språk.

Da vil en brosjyre se sånn ut:

http://www.km.kongsberg.com/ks/web/nokbg0397.nsf/AllWeb/B8E0E4BAF47D40E0C1256C39003BFDB5/$file/164372aj_ea600_data_sheet_lr.pdf?OpenElement

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...