Jump to content

V8 bensin, 290DP B3 propeller maling flasser pga. kavitasjon.

Maruma

Recommended Posts

Jeg har store problemer med kavitasjon på mine B3 propeller. Eller det er jo egentlig den bakre som får juling. Er dette vanlig? Største problemet med dette er at det gror vilt og jeg må skrape rur ganske ofte. Jeg har lest litt om emnet her og det at propellene ikke skal møtes på toppen hjelper ingenting. Regner med å måtte bytte den bakre propellen etter kommende sesong, da har den gått tre sesonger og noe rundt 200 timer.

Er det stålpropeller som er løsningen her? Eller er det noen som har noen smarte triks i ermet?

Jeg har forøvrig sett litt rundt på båter etter opptak og ser ikke noen som problemet i likhet med mitt problem.

Jeg har tenkt litt på tæring også, anoden på drevet bak propellene er veldig spist etter en sosong, mens den på sjoldet holder sikkert i fire fem sesonger. Syns dette er litt merkelig. Har ikke landstrøm bare for å nevne det, trekker noen ganger en kabel ombord for lade med en dobbeltisolert lader. Ingen merkbar forskjell fra fjoråret hvor jeg ikke ladet i det heltatt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...